Revealing the whiteboard to blind students: An inclusive approach to provide mediation in synchronous e-learning activities AP Freire, F Linhalis, SL Bianchini, RPM Fortes, CP Maria da Graça Computers & Education 54 (4), 866-876, 2010 | 92 | 2010 |
Tecnologia e educação: passado, presente e o que está por vir JA Valente, FMP Freire, FL Arantes Campinas, SP: Nied/Unicamp, 2018 | 55 | 2018 |
Alan Turing tinha Pensamento Computacional? Reflexões sobre um campo em construção JA Valente, FMP Freire, FL Arantes, T Amiel, MCC Baranauskas Tecnologias, Sociedade e Conhecimento 4 (1), 7-22, 2017 | 16 | 2017 |
Nos rumos da autonomia tecnológica–desafios e lições aprendidas para a formação de jovens FL Arantes, T Amiel, G Fedel Anais do Workshop de Informática na Escola 20 (1), 308-317, 2014 | 11 | 2014 |
Aspects of an open source software sustainable life cycle FL Arantes, FMP Freire Open Source Systems: Grounding Research: 7th IFIP WG 2.13 International …, 2011 | 10 | 2011 |
Where and with whom do you wanna meet?: Session-based collaborative work FL Arantes, CR de Moraes, SHP Silva, RPM Fortes, CP Maria da Graça Anais do XVI Simpósio Brasileiro de Sistemas Multimídia e Web, 123-130, 2010 | 10 | 2010 |
Dominando para não ser dominado: Autonomia tecnológica com o Projeto Jovem Hacker T Amiel, GS Fedel, FL Arantes, AG Aguado WORKSHOP INTERNACIONAL DE SOFTWARE LIVRE 16, 1-13, 2015 | 9 | 2015 |
Requirements engineering of a web portal using organizational semiotics artifacts and participatory practices FL Arantes arXiv preprint arXiv:1305.3255, 2013 | 7 | 2013 |
A Participatory Approach to Scenario Development for XO Laptops in Brazil T Amiel, F Arantes, L Miranda, MC Martins, MC Baranauskas EdMedia+ Innovate Learning, 48-57, 2011 | 6 | 2011 |
Semantic mapping between unl relations and software components to the execution of natural language requisitions F Linhalis, D Moreira Proceedings of the 3rd International Information and Telecommunication …, 2004 | 6 | 2004 |
Famílias, o que vocês têm feito para ajudar no ensino das suas crianças durante a pandemia? F Linhalis Research, Society and Development 10 (4), e45310414319-e45310414319, 2021 | 5 | 2021 |
Desenvolvimento do Pensamento Computacional com Valores da Ética Hacker FL Arantes, PEJ Ribeiro Informática na educação: teoria & prática 20 (2 mai/ago), 2017 | 5 | 2017 |
Estudo de viabilidade de um editor multimodal: o que pensam os alunos? FMP Freire, FL Arantes, AC Silva, LEL Vascon In: 20th Congreso Internacional de Informática Educativa (TISE 2015 …, 2015 | 5 | 2015 |
OntoMap: an ontology-based architecture to perform the semantic mapping between an interlingua and software components F Linhalis, RP de Mattos Fortes, D de Abreu Moreira Knowledge and Information Systems 22, 319-345, 2010 | 5 | 2010 |
Ontology-based application server to the execution of imperative natural language requests F Linhalis, D de Abreu Moreira International Conference on Flexible Query Answering Systems, 589-600, 2006 | 5 | 2006 |
Towards a multisemiotic and multimodal editor FL Arantes, FMP Freire, J Breuer, AC da Silva, RCA de Oliveira, ... Journal of Computer Science and Technology 17 (02), e14-e14, 2017 | 4 | 2017 |
Uma dinâmica para ensino de conceitos fundamentais de programação F Arantes, JML da Silva Ferreira Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 4 (1 …, 2015 | 4 | 2015 |
Estudo de viabilidade sobre o uso de Chatterbots em redes sociais para acessar ambientes de e-learning FL Arantes, FMP Freire, B Simioni Anais do Workshop de Informática na Escola 19 (1), 350-359, 2013 | 4 | 2013 |
Laptops educacionais em escolas públicas: primeiros resultados de uma abordagem sócio-técnica FL Arantes, T Amiel, LC de Miranda, MC Martins, MCC Baranauskas Revista Brasileira de Informática na Educação 20 (2), 31, 2012 | 4 | 2012 |
Organizational semiotics and participatory design to requirements elicitation-a case study FL Arantes Anais do VII Simpósio Brasileiro de Sistemas de Informação, 322-333, 2011 | 4 | 2011 |