Follow
Luciana de Sousa Lima
Luciana de Sousa Lima
Interactive Technologies Institute- Lisbon
Verified email at edu.ulisboa.pt - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Sair da África para estudar no Brasil: fluxos em discussão
LS Lima, GG Feitosa
Psicologia & Sociedade 29, e162231, 2017
192017
Gender Asymmetries in the Digital Games Sector in Portugal
L Lima, P Gouveia
172020
Genesis of a Gaming Culture: a Historical Analysis Based on the Computer Press in Portugal
L Lima, C Pinto, P Gouveia
DiGRA ’22 – Proceedings of the 2022 DiGRA International Conference: Bringing …, 2022
42022
I Never Imagined I Would Work In The Digital Game Industry
L Lima, P Gouveia, P Cardoso, C Pinto
2021 IEEE Conference on Games (CoG), 1-7, 2021
32021
A (IN) SATISFAÇÃO DE SER PROFESSOR: SABERES MOBILIZADOS NA PRÁTICA DOCENTE
A de Macedo Monteiro, LSL Soares
Linguagem, Educação e Sociedade (UFPI), 2008
1*2008
Professores universitários da área de saúde da FACIME/UESPI: Uma análise de suas práticas docentes
LSL Soares
ENCONTRO DE PESQUISA EM EDUCAÇÃO DA UFPI 4, 2006
12006
Memory Void: Digital Games Preservation in Portugal
L Lima, AT Mota
Anais Estendidos do XXII Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento …, 2023
2023
Pensar o Género a Partir dos Jogos Digitais: Uma Análise Sobre as Assimetrias de Género na Indústria Portuguesa de Jogos Digitais
L Lima
2023
Home Computing and Digital Game Piracy in the 1980s in Portugal
L Lima, C Pinto, T Marttila, P Gouveia
DiGRA'23- Limits and Margins of Games, 2023
2023
Convergent feminism, gaming, digital transition, and equity
P Gouveia, L Lima
Technofeminism: multi and transdisciplinary contemporary views of women in …, 2023
2023
Arts and Gaming, Convergent Feminism and Speculative Futures
P Gouveia, C Sá, L Lima
Journal of Science and Technology of the Arts 15 (2), 9-17, 2023
2023
GAMING IN PORTUGAL 2020: WOMEN IN DIGITAL GAMES
P GOUVEIA, C PINTO, L LIMA
The Social World after COVID-19, 56, 2022
2022
O Mundo Expandido das Imagens Invisíveis: Obras Artísticas de Anna Unterholzner e Diana Carvalho
P Gouveia, L Lima, A Unterholzner, D Carvalho
Descuido: Ensaio para pensar um conceito 1, 2022
2022
Interactive Multimedia Experiences in Higher Education: Gaming, Augment and Virtual Reality, and Research
P Gouveia, L Lima, A Unterholzner
Handbook of Research on Acquiring 21st Century Literacy Skills Through Game …, 2022
2022
Digital Games and Mental Health: A Scoping Review on Gaming Disorder in the Last Decade
L Lima, C Pinto, A Unterholzner, P Gouveia
Digital Therapies in Psychosocial Rehabilitation and Mental Health, 142- 162, 2022
2022
Cross-border education: overview of the Cape Verdean student presence in Portugal
LS Lima
II Encontro Internacional de Língua Portuguesa e Relações Lusófonas …, 2019
2019
Assimetrias de Género no Setor dos Videojogos em Portugal
LS Lima
1º SEVj - Seminário sobre Ensino de Videojogos, 2019
2019
Digital Games in Portugal: Gender Asymmetries in Higher Education.
LS Lima
10th Conference on Videogame Sciences and Arts, 2018
2018
Estudar e circular entre fronteiras (in) transponíveis: a mobilidade de mulheres cabo-verdianas que cursam engenharia em Portugal
L de Sousa Lima
2018
Estudantes Cabo-Verdianas em Portugal
LS Lima
Revista de Psicologia, 2017
2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20