Seguir
Carla Morais
Carla Morais
Faculdade de Ciências da Universidade do Porto
Email confirmado em fc.up.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
An exploratory study on the emergency remote education experience of higher education students and teachers during the COVID‐19 pandemic
G Oliveira, J Grenha Teixeira, A Torres, C Morais
British Journal of Educational Technology 52 (4), 1357-1376, 2021
1292021
Storytelling with chemistry and related hands-on activities: Non-formal learning experiences to prevent "chemophobia" and promote young children´s scientific literacy
C Morais
Journal of Chemical Education 92 (1), 58-65, 2015
582015
The shift from “e‐learning” to “learning”: Invisible technology and the dropping of the “e”
JC Paiva, C Morais, L Costa, A Pinheiro
British Journal of Educational Technology 47 (2), 226-238, 2016
472016
Simulação digital e atividades experimentais em Físico-Químicas: Estudo-piloto sobre o impacto do recurso “Ponto de fusão e ponto de ebulição” no 7.º ano de escolaridade
C Morais, JC Paiva
Sísifo. Revista de Ciências da Educação 3, 101-112, 2007
34*2007
O multimédia no ensino das ciências: cinco anos de investigação e ensino em Portugal
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Fundação Francisco Manuel dos Santos, 2015
252015
Referências importantes para a inclusão coerente das TIC na educação numa sociedade “sistémica”
J Paiva, C Morais, JC Paiva
Educação, Formação & Tecnologias 3 (2), 5-17, 2010
242010
Activities with Parents on the Computer: an ecological framework
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Journal of Education Technology & Society, 2017
202017
Specialization, chemistry and poetry: Challenging chemistry boundaries
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Journal of Chemical Education 90 (12), 1577-1579, 2013
142013
Desenvolvimento profissional e cooperação internacional para professores de química: avaliação da intenção de mudança pedagógica após formação continuada no Porto, Portugal
JC Paiva, C Morais, M Rosa, L Moreira, ML Eichler
Química Nova 40, 105-112, 2017
132017
+ Química digital
C Morais
Recursos digitais no ensino da Química: uma experiência no 7. º ano de …, 2006
132006
Poetry and alkali metals: building bridges to the study of atomic radius and ionization energy
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Chemistry Education Research and Practice 16, 893-900, 2015
122015
Myths and realities of e-learning: Exploratory survey of higher education students
E Morais, C Morais, JC Paiva
E-Learning and Digital Media 11 (3), 300-313, 2014
112014
Química Digital - Recursos digitais no ensino da Química: uma experiência no 7.º ano de escolaridade
C Morais
Dissertação de Mestrado. Faculdade de Ciências. Universidade do Porto, Porto …, 2006
112006
Planos de segurança em sistemas públicos de abastecimento de água para consumo humano
JMP Vieira, C Morais
Série Guias Técnicos 7, 2005
102005
Student participation in a coastal water quality citizen science project and its contribution to the conceptual and procedural learning of chemistry
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Chemistry Education Research and Practice 23 (1), 100-112, 2022
92022
Developing and Implementing a Low-Cost, Portable Pedagogical Kit To Foster Students’ Water Quality Awareness and Engagement by Sampling Coastal Waters and Analyzing …
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Journal of Chemical Education, 2020
92020
Developing and Implementing a Low-Cost, Portable Pedagogical Kit To Foster Students’ Water Quality Awareness and Engagement by Sampling Coastal Waters and Analyzing …
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Journal of Chemical Education 97, 3697-3701, 2020
92020
Perspectives and contemporary reflections on the triangle education-technology-society and its influence on science teaching
C Morais, JC Paiva
Educação e Pesquisa 40 (4), 953-964, 2014
9*2014
Methodological approaches used to study information and communication technologies in education: A systematic review of literature of the Portuguese scientific production in …
C Morais, L Moreira, JC Paiva
ICERI2014 Proceedings - 7th International Conference of Education, Research …, 2014
9*2014
Módulos inquiry: desenvolvimento e utilização de recursos educativos para a potenciação do inquiry based-learning no ensino da química
C Morais, JC Paiva, N Francisco
Boletim da Sociedade Portuguesa de Química 127, 73-77, 2012
92012
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20