Seguir
Carla Morais
Carla Morais
Faculdade de Ciências da Universidade do Porto
Email confirmado em fc.up.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
An exploratory study on the emergency remote education experience of higher education students and teachers during the COVID‐19 pandemic
G Oliveira, J Grenha Teixeira, A Torres, C Morais
British Journal of Educational Technology 52 (4), 1357-1376, 2021
4432021
Storytelling with chemistry and related hands-on activities: Non-formal learning experiences to prevent "chemophobia" and promote young children´s scientific literacy
C Morais
Journal of Chemical Education 92 (1), 58-65, 2015
792015
The shift from “e‐learning” to “learning”: Invisible technology and the dropping of the “e”
JC Paiva, C Morais, L Costa, A Pinheiro
British Journal of Educational Technology 47 (2), 226-238, 2016
572016
Simulação digital e atividades experimentais em Físico-Químicas: Estudo-piloto sobre o impacto do recurso “Ponto de fusão e ponto de ebulição” no 7.º ano de escolaridade
C Morais, JC Paiva
Sísifo. Revista de Ciências da Educação 3, 101-112, 2007
38*2007
O multimédia no ensino das ciências: cinco anos de investigação e ensino em Portugal
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Fundação Francisco Manuel dos Santos, 2015
312015
Student participation in a coastal water quality citizen science project and its contribution to the conceptual and procedural learning of chemistry
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Chemistry Education Research and Practice 23 (1), 100-112, 2022
302022
Referências importantes para a inclusão coerente das TIC na educação numa sociedade “sistémica”
J Paiva, C Morais, JC Paiva
Educação, Formação & Tecnologias 3 (2), 5-17, 2010
302010
Activities with Parents on the Computer: an ecological framework
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Journal of Education Technology & Society, 2017
252017
Specialization, chemistry and poetry: Challenging chemistry boundaries
JC Paiva, C Morais, L Moreira
Journal of Chemical Education 90 (12), 1577-1579, 2013
192013
Poetry and alkali metals: building bridges to the study of atomic radius and ionization energy
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Chemistry Education Research and Practice 16, 893-900, 2015
182015
Developing and Implementing a Low-Cost, Portable Pedagogical Kit To Foster Students’ Water Quality Awareness and Engagement by Sampling Coastal Waters and Analyzing …
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Journal of Chemical Education, 2020
172020
Developing and Implementing a Low-Cost, Portable Pedagogical Kit To Foster Students’ Water Quality Awareness and Engagement by Sampling Coastal Waters and Analyzing …
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Journal of Chemical Education 97, 3697-3701, 2020
172020
Desenvolvimento profissional e cooperação internacional para professores de química: avaliação da intenção de mudança pedagógica após formação continuada no Porto, Portugal
JC Paiva, C Morais, MPA Rosa, L Moreira, ML Eichler
Química Nova 40 (1), 105-112, 2017
172017
Perspectives and contemporary reflections on the triangle education-technology-society and its influence on science teaching
C Morais, JC Paiva
Educação e Pesquisa 40 (4), 953-964, 2014
15*2014
Planos de segurança em sistemas públicos de abastecimento de água para consumo humano
JMP Vieira, C Morais
Série Guias Técnicos 7, 2005
152005
Awakening to chemistry through storytelling and practical activities: Middle school students interacting with pre-school children
C Morais, JL Araújo, I Saúde
Chemistry Education Research and Practice 20, 302-315, 2019
142019
+ Química digital
C Morais
Recursos digitais no ensino da Química: uma experiência no 7. º ano de …, 2006
142006
Students’ attitudes towards science: The contribution of a citizen science project for monitoring coastal water quality and (micro)plastics
JL Araújo, C Morais, JC Paiva
Journal of Baltic Science Education 20, 881-893, 2021
132021
Science-religion dialogue in education: Religion teachers’ perceptions in a Roman-Catholic context
JC Paiva, M Rosa, JR Moreira, C Morais, L Moreira
Research in Science Education 50, 2020
132020
Olhares e reflexões contemporâneas sobre o triângulo sociedade-educação-tecnologias e suas influências no ensino das ciências
C Morais, JC Paiva
Educação e Pesquisa 40 (4), 953-964, 2014
132014
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20