Follow
Lidia Maropo
Title
Cited by
Cited by
Year
Mummy influencers and professional sharenting
A Jorge, L Marôpo, AM Coelho, L Novello
European journal of cultural studies 25 (1), 166-182, 2022
792022
'I am not being sponsored to say this': a teen youtuber and her audience negotiate branded content
A Jorge, L Marôpo, T Nunes
Observatorio (OBS*) 2018 (Special Issue), 76-96, 2018
742018
“I felt like I was really talking to you!”: intimacy and trust among teen vloggers and followers in Portugal and Brazil
L Marôpo, A Jorge, R Tomaz
Journal of children and media 14 (1), 22-37, 2020
702020
Meninas no youtube
L Marôpo, IV Sampaio, NP Miranda
Estudos em Comunicação 1, 175-195, 2018
322018
The co-option of audience data and user-generated content: Empowerment and exploitation amidst algorithms, produsage and crowdsourcing
M Stehling, L Vesnić-Alujević, A Jorge, L Marôpo
The future of audiences: A foresight analysis of interfaces and engagement …, 2018
282018
Audiências e cross-media: estudo de padrões de consumo de notícias em Portugal
MT Silva, R Figueiras, MJ Brites, I Amaral, L Maropo, SC Santos, ...
Estudos em comunicacão 25, 177-199, 2017
262017
‘When you realise your dad is Cristiano Ronaldo’: celebrity sharenting and children’s digital identities
A Jorge, L Marôpo, F Neto
Information, Communication & Society 25 (4), 516-535, 2022
242022
Top Girls on YouTube. Identity, Participation, and Consumption
LSB Marôpo, ISV Sampaio, NP Miranda
Nordicom, 2017
242017
At the heart of celebrity: celebrities’ children and their rights in the media
L Marôpo, A Jorge
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2014
202014
Youth, identity, and stigma in the media
L Marôpo
Participations: Journal of Audience & Reception Studies 11, 199-212, 2014
202014
Identidade e estigmatização
L Marôpo
Análise Social 49 (210), 104-127, 2014
182014
A mediação na construção de uma identidade de direitos da infância: representações jornalísticas de crianças e adolescentes em Portugal e no Brasil
L Marôpo
Tese (doutoramento) Ciências da Comunicação, Lisboa: FCSH, Universidade Nova …, 2009
172009
Born to be famous?: Children of celebrities and their rights in the media
A Jorge, L Marôpo
Childhood and celebrity, 28-40, 2017
152017
Crianças como fontes de informação: um desafio de inclusão para o jornalismo
L Marôpo
Vozes e Diálogo 14 (02), 2015
132015
A construção da agenda mediática da infância: um estudo de caso sobre a relação entre movimentos sociais e os media noticiosos
L Marôpo
Livros Horizonte, 2008
132008
Investigação em comunicação digital: Uma reflexão sobre métodos para a análise de redes sociais
M Magalhães, L Marôpo
Revista Comunicando 5 (1), 86-103, 2016
112016
Jornalismo e Direitos da Criança: conflitos e oportunidades em Portugal e no Brasil
L Marôpo
MinervaCoimbra 1, 155, 2013
102013
Jornalismo e construção social da realidade: um contributo para o debate teórico
P Silveira, L Marôpo
Revista Comunicando 3 (1), 7-19, 2014
92014
Between traditional and social media: News repertoires in Portugal
MT Silva, MJ Brites, R Figueiras, SC Santos, I Amaral, L Marôpo, ...
82017
Fontes de informação e direitos da infância na cobertura jornalística portuguesa
L Marôpo
Crianças e jovens em notícia, 143-160, 2009
82009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20