The literary institution in Portugal since the thirties: an analysis under special consideration of the publishing market M Rendeiro Peter Lang, 2010 | 18 | 2010 |
Challenging memories and rebuilding identities: Literary and artistic voices that undo the Lusophone Atlantic M Rendeiro, F Lupati Routledge, 2019 | 5 | 2019 |
The Literary Institution in Portugal Since the Thirties M Rendeiro Bern: Peter Lang AG, 2010 | 4 | 2010 |
Streets of Revolution: Analyzing Representations of the Carnation Revolution in Street Art M Rendeiro Challenging Memories and Rebuilding Identities, 98-120, 2019 | 3 | 2019 |
‘Britain is not out of date’: Actividades de Propaganda Cultural Inglesa em Portugal entre 1939-1945. M Rendeiro War and Propaganda In the XXth Century, 117, 2013 | 3 | 2013 |
Literatura-Mundial, Pós-Memória e Resistências Pós-Coloniais em O Canto da Moreia (2019) de Luísa Semedo e de As Novas Identidades Portuguesas (2020) de Patrícia Moreira M Rendeiro Revista de Letras 1 (4), 23-44, 2022 | 2 | 2022 |
A revolução está na rua M Rendeiro De oriente a ocidente 2, 209-238, 2019 | 2 | 2019 |
Tomorrow or the natural order of things: a study for a possible gentrification of the ‘villas operárias’ in Lisbon CC Gomes, M Rendeiro International Journal of Sustainable Society 7 (1), 67-85, 2015 | 2 | 2015 |
Uma questão de timing: aspectos da consagração de José Saramago no Brasil M Rendeiro Via Atlântica 1 (20), 23-37, 2011 | 2 | 2011 |
Como a Ficção Pós-Colonial Pode Contribuir Para uma Discussão Sobre Reparação Histórica: Leitura de As Telefones (2020) de Djaimilia Pereira de Almeida M Rendeiro Comunicação e sociedade, 43-59, 2022 | 1 | 2022 |
Revolutions negotiated in Portuguese songwriting and performance M Rendeiro Portuguese Journal of Social Science 17 (3), 273-288, 2018 | 1 | 2018 |
Clicking as perceiving: an analysis of the usability of multimedia applications CC Gomes, M Rendeiro Edições Universidade Fernando Pessoa, 2012 | 1 | 2012 |
Não mais Marias invisíveis: uma leitura decolonial em “Eu empresto-te a Mariá”(2020), de Luísa Semedo, e Um Fado Atlântico (2022), de Manuella Bezerra de Melo M Rendeiro Ex aequo, 35-50, 2023 | | 2023 |
We Are Not Your Negroes: Analyzing Mural Representations of Blackness in Lisbon Metropolitan Area M Rendeiro Twenty-First Century Arab and African Diasporas in Spain, Portugal and Latin …, 2022 | | 2022 |
On How Post-Colonial Fiction Can Contribute to a Discussion of Historical Reparation: An Interpretation of As Telefones (2020) by Djaimilia Pereira de Almeida M Rendeiro Comunicação e sociedade, 43-59, 2022 | | 2022 |
Literaturas e Culturas Caribenhas, Iberoamericanas e Africanas H da Luz, N Alfieri, A Caballero, E Díaz, M Fernando, E Ferraz, ... CHAM, 2022 | | 2022 |
Abril Desconstruído em Olhares Cinematográficos M Rendeiro História, cultura e política no mundo lusofono 2, 251-260, 2022 | | 2022 |
Contos de Lisboa, de Mónica de Miranda, e a Humanização dos (In) visibilizados na Cidade Pós-Colonial M Rendeiro Paz, Direitos e Novas Redes, 149-168, 2022 | | 2022 |
Dystopian Visions, Populism and the Return to Empathy in António Ladeira's Montanha Distante (2020) and Nuno Gomes Garcia's Zalatune (2020) M Rendeiro Creating Through Mind and Emotions, 467-474, 2022 | | 2022 |
The emergence of the contemporary transnational Ibero-American book market: Review of Edición y circulación del libro en Iberoamérica desde el final de la Segunda Guerra … M Rendeiro Translation Matters 3 (1), 2021 | | 2021 |