Seguir
Margarida Rendeiro
Margarida Rendeiro
Full Researcher,CHAM - Centro de Humanidades,
Email confirmado em fcsh.unl.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
The literary institution in Portugal since the thirties: an analysis under special consideration of the publishing market
M Rendeiro
Peter Lang, 2010
162010
The Literary Institution in Portugal Since the Thirties
M Rendeiro
Bern: Peter Lang AG, 2010
52010
Challenging memories and rebuilding identities: Literary and artistic voices that undo the Lusophone Atlantic
M Rendeiro, F Lupati
Routledge, 2019
42019
Streets of Revolution: Analyzing Representations of the Carnation Revolution in Street Art
M Rendeiro
Challenging Memories and Rebuilding Identities, 98-120, 2019
32019
Literatura-Mundial, Pós-Memória e Resistências Pós-Coloniais em" O Canto da Moreia"(2019) de Luísa Semedo e de" As Novas Identidades Portuguesas"(2020) de Patrícia Moreira
M Rendeiro
Revista de Letras UTAD 1 (4), 23-44, 2022
22022
Como a ficção pós-colonial pode contribuir para uma discussão sobre reparação histórica: Leitura de As Telefones (2020) de Djaimilia Pereira de Almeida
M Rendeiro
Comunicação e sociedade, 43-59, 2022
22022
Tomorrow or the natural order of things: a study for a possible gentrification of the ‘villas operárias’ in Lisbon
CC Gomes, M Rendeiro
International Journal of Sustainable Society 7 (1), 67-85, 2015
22015
‘Britain is not out of date’: Actividades de Propaganda Cultural Inglesa em Portugal entre 1939-1945.
M Rendeiro
War and Propaganda In the XXth Century, 117, 2013
22013
Uma questão de timing: aspectos da consagração de José Saramago no Brasil
M Rendeiro
Via Atlântica 12 (2), 23-37, 2011
22011
Dystopian visions, populism and the return to empathy in António Ladeira's Montanha Distante (2020) and Nuno Gomes Garcia's Zalatune (2020)
M Rendeiro
Creating Through Mind and Emotions, 467-474, 2022
12022
On How Post-Colonial Fiction Can Contribute to a Discussion of Historical Reparation: An Interpretation of As Telefones (2020) by Djaimilia Pereira de Almeida
M Rendeiro
Comunicação e sociedade, 43-59, 2022
12022
A revolução está na rua: uma análise de representações do 25 de abril de 1974 nos murais do século XXI
MM Rendeiro
De Oriente a Ocidente: estudos da Associação Internacional de Lusitanistas …, 2019
12019
Revolutions negotiated in Portuguese songwriting and performance
M Rendeiro
Portuguese Journal of Social Science 17 (3), 273-288, 2018
12018
Clicking as perceiving: An analysis of the usability of multimedia applications
CC Gomes, M Rendeiro
Edições Universidade Fernando Pessoa, 2012
12012
Não mais Marias invisíveis: uma leitura decolonial em “Eu empresto-te a Mariá”(2020), de Luísa Semedo, e Um Fado Atlântico (2022), de Manuella Bezerra de Melo
M Rendeiro
Ex aequo, 35-50, 2023
2023
We Are Not Your Negroes: Analyzing Mural Representations of Blackness in Lisbon Metropolitan Area
M Rendeiro
Twenty-First Century Arab and African Diasporas in Spain, Portugal and Latin …, 2022
2022
The emergence of the contemporary transnational Ibero-American book market: Review of Edición y circulación del libro en Iberoamérica desde el final de la Segunda Guerra …
M Rendeiro
Translation Matters 3 (1), 2021
2021
Innovating the city center from the margins in Lisboa no ano 2000
M Rendeiro
Tradition and Innovation, 483-490, 2021
2021
“Soy un escritor ibérico antes que europeo”. José Saramago: a Case of Iberian publishing success
M Rendeiro
Transcultural Spaces and Identities in Iberian Studies, 138-155, 2020
2020
Da desumanização à criação: a revolução no antropoceno em A nossa alegria chegou, de Alexandra Lucas Coelho
M Rendeiro
Veredas: Revista da Associação Internacional de Lusitanistas, 88-101, 2020
2020
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20