Follow
João Piedade
João Piedade
Instituto de Educação, Universidade de Lisboa
Verified email at ie.ulisboa.pt
Title
Cited by
Cited by
Year
On teaching programming fundamentals and computational thinking with educational robotics: A didactic experience with pre-service teachers
J Piedade, N Dorotea, A Pedro, JF Matos
Education Sciences 10 (9), 214, 2020
702020
Developing teachers’ digital competence: Results from a pilot in Portugal
M Lucas, N Dorotea, J Piedade
IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje 16 (1), 84-92, 2021
482021
Redesigning initial teacher’s education practices with learning scenarios
A Pedro, J Piedade, JF Matos, N Pedro
The International Journal of Information and Learning Technology 36 (3), 266-283, 2019
422019
Tecnologias digitais na gestão escolar: Práticas, proficiência e necessidades de formação dos diretores escolares em Portugal
J Piedade, N Pedro
Revista Portuguesa de Educação 27 (2), 109-133, 2014
422014
Probótica Programação e robótica no Ensino Básico-Linhas Orientadoras
A Pedro, JF Matos, J Piedade, N Dorotea
Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Obtido em: https …, 2017
40*2017
A cross-analysis of block-based and visual programming apps with computer science student-teachers
P João, D Nuno, SF Fábio, P Ana
Education Sciences 9 (3), 181, 2019
362019
Design-based research in the educational field: A systematic literature review
L Tinoca, J Piedade, S Santos, A Pedro, S Gomes
Education sciences 12 (6), 410, 2022
282022
Integrating digital technology in the school curriculum
J Matos, A Pedro, J Piedade
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) 14 (21), 4-15, 2019
282019
Efeitos da formação na autoeficácia e na utilização educativa das TIC pelos professores: estudo das diferenças entre regimes formais e informais de formação
N Pedro, J Piedade
Revista e-curriculum 11 (3), 766-793, 2013
272013
Utilização das tecnologias pelos professores de uma escola do ensino básico e secundário
J Piedade
Dissertação de Mestrado em Tecnologias e Metodologias em E-learning …, 2010
26*2010
Pre-service and in-service teachers’ interest, knowledge, and self-confidence in using educational robotics in learning activities
JMN Piedade
Educação & Formação 6 (1), 2021
242021
Os diretores escolares e a integração das tecnologias nas escolas: análise da proficiência, utilização das tecnologias e relação com as práticas dos professores
J Piedade
202017
Teaching and learning research methodologies in education: A systematic literature review
JF Matos, J Piedade, A Freitas, N Pedro, N Dorotea, A Pedro, C Galego
Education Sciences 13 (2), 173, 2023
162023
Effects of Scratch-based activities on 4th-grade students’ computational thinking skills
J Piedade, N Dorotea
Informatics in Education 22 (3), 499-523, 2023
142023
Mapping K-12 computer science teacher’s interest, self-confidence, and knowledge about the use of educational robotics to teach
N Dorotea, J Piedade, A Pedro
Education Sciences 11 (8), 443, 2021
142021
Cenários de aprendizagem como estratégia de planificação de aulas na formação inicial de professores: o exemplo da área de informática
J Piedade, A Pedro, JF Matos
Congresso Internacional de TIC e Educação 5, 1833-1851, 2018
142018
MOOCs design: A conceptual framework for continuous teacher training in Portugal
C Amado, N Dorotea, A Pedro, J Piedade
Education Sciences 12 (5), 308, 2022
132022
Revisão sistemática de estudos sobre TPACK na formação de professores no Brasil e em Portugal
PRL Ribeiro, JMN Piedade
Revista Educação em Questão 59 (59), 2021
122021
Análise da utilização das tecnologias digitais por diretores escolares e professores
J Piedade, N Pedro
Revista Educação em Questão 57 (52), 2019
122019
DEVELOPMENT OF COMPUTATIONAL THINKING USING BOARD GAMES: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW BASED ON EMPIRICAL STUDIES.
FD HERMÍNIO MACHUQUEIRO, J NUNES PIEDADE
Revista Prisma Social, 2022
9*2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20