Follow
João Matos
João Matos
CeiED
Verified email at ulusofona.pt
Title
Cited by
Cited by
Year
Embodied cognition as grounding for situatedness and context in mathematics education
RE Núñez, LD Edwards, J Filipe Matos
Educational studies in mathematics 39 (1), 45-65, 1999
5851999
Estudos de caso em Educação Matemática-Problemas actuais
JF Matos, S Carreira
Quadrante 3 (1), 19-53, 1994
1271994
Teachers' and students' views and attitudes towards a new mathematics curriculum: A case study
JP Ponte, JF Matos, HM Guimarães, LC Leal, AP Canavarro
Educational Studies in Mathematics 26, 347-365, 1994
1231994
Heutagogy and self-determined learning: a review of the published literature on the application and implementation of the theory
N Agonács, JF Matos
Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning 34 (3), 223-240, 2019
1202019
Mathematics teachers’ professional development: Processes of learning in and from practice
JF Matos, A Powell, P Sztajn, L Ejersbø, J Hovermill, JF Matos
The professional education and development of teachers of mathematics: The …, 2009
1052009
Princípios orientadores para o design de cenários de aprendizagem
JF Matos
Instituto de Educação: Lisboa, Portugal, 2014
802014
On teaching programming fundamentals and computational thinking with educational robotics: A didactic experience with pre-service teachers
J Piedade, N Dorotea, A Pedro, JF Matos
Education Sciences 10 (9), 214, 2020
702020
Processos cognitivos e interacções sociais nas investigações matemáticas
JP Ponte, JF Matos
Investigar para aprender matemática, 119-137, 1996
701996
Aprendizagem e prática social
JFL Matos
Educação Matemática em Portugal, Espanha e Itália. Actas da Escola de Verão …, 1999
681999
The quest for meaning in students' mathematical modelling activity
JF Matos, S Carreira
PME CONFERENCE 3, 3-345, 1996
531996
Are you ready? Self-determined learning readiness of language MOOC learners
N Agonács, JF Matos, D Bartalesi-Graf, DN O’Steen
Education and information technologies 25 (2), 1161-1179, 2020
492020
Logo na Educação Matemática: Um estudo sobre as concepções e atitudes dos alunos
JF Matos
481991
Atitudes e concepções dos alunos: definições e problemas de investigação
JF Matos
Educação e Matemática: Temas de investigação, 123-171, 1992
471992
Encontros e esperas com os ardinas de Cabo Verde: aprendizagem e participação numa prática social
MP dos Santos, JF Matos, Universidade de Lisboa
432004
Cognitive processes and social interactions in mathematical investigations
JP Ponte, JF Matos
Mathematical problem solving and new information technologies: Research in …, 1992
431992
Redesigning initial teacher’s education practices with learning scenarios
A Pedro, J Piedade, JF Matos, N Pedro
The International Journal of Information and Learning Technology 36 (3), 266-283, 2019
422019
Modelling and mathematics education: ICTMA 9-Applications in science and technology
JF Matos, SK Houston, W Blum, SP Carreira
Elsevier, 2001
412001
Developing student spatial ability with 3D software applications
C Christou, K Jones, D Pitta-Pantazi, M Pittalis, N Mousoulides, JF Matos, ...
392007
As tecnologias de informação e comunicação e a formação inicial de professores em Portugal: radiografia da situação em 2003
JF Matos
Lisboa: Ministério da Educação, Gabinete de Informação e Avaliação do …, 2004
382004
Educação matemática e cidadania
JF Matos
Quadrante 11 (1), 1-6, 2002
382002
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20