Seguir
Flavio Almeida
Título
Citado por
Citado por
Ano
No-places and Immersion in open world games: a Rock Star case study
H Elias, F Almeida, E Filgueiras, EPF Rodrigues, SC Alexandre
Advances in design and digital communication: Proceedings of the 4th …, 2021
72021
Narrative-Verse: on transmedia, narrative and digital media audiences
H Elias, F Almeida
Estudos em Comunicac# ão 27 (2), 3-16, 2018
62018
Cultura visual japonesa: a intersecção entre arte e o design gráfico. 1
F Almeida
ARS (São Paulo) 15, 146-173, 2017
52017
Silent augmented narratives: Inclusive Communication with Augmented Reality for deaf and hard of hearing
S Berra, C Pernencar, F Almeida
Media & Jornalismo 20 (36), 171-189, 2020
32020
Galapagos Syndrome and other cultural aspects embodied in contemporary japanese graphic design
F Hobo
Blucher Design Proceedings 1 (2), 698-708, 2014
32014
A Semiotic and Usability Analysis of Diegetic UI: Metro—Last Light
G Doval, F Almeida, L Nesi
UNIDCOM/IADE International Conference Senses & Sensibility, 141-153, 2019
12019
How to experiment if visual metaphor in a logotype has significance to remembrance
A Clemente, F Almeida, A Mendes
DDC’19-Doctoral Design Conference, 9, 2019
12019
Japanese virtual communication survey: a brief analysis of contemporary graphic designers from Japan
FA Hobo
Convergências: Revista de Investigação e Ensino das Artes, 2013
12013
ANÁLISE CONOTATIVA DE IMAGENS JAPONESAS E A ESTÉTICA VISUAL KAWAII: INTERSECÇÃO ENTRE DESIGN GRÁFICO E ASPECTOS SOCIOCULTURAIS
F Hobo
1
Designerly Modus of Wandering and Shared Film Creation in “Corpos Palimpsésticos”: Artistic creations in times of socio-affective contingencies
F Almeida, R Ferraz
International Journal of Film and Media Arts 6 (1), 92-113, 2021
2021
Representation Between Waves of Change: A Visual Analysis of the Advertisement of Female Surfers
AS Hinz, F Almeida, A Couto
UNIDCOM/IADE International Conference Senses & Sensibility, 365-377, 2019
2019
The significance of discovering visual metaphor in a logotype on the remembrance (of that same logotype)
A Clemente, F Almeida, A Mendes
Convergências: Revista de Investigação e Ensino das Artes 12, 1-8, 2019
2019
Guido Crepax–Valentina–The Shape of Her Time
O Galeeva, T Lousa, F Almeida
Art&Sensorium 5 (2), 49-58, 2018
2018
Animação analógica e animação digital: evolução no mundo do entretenimento e a sociedade pós-modernista
RAARS Mendes
2018
Kawaii e a abordagem emocional no Design Gráfico: bem-estar traduzido em imagens
F Hobo
Actas de Diseño 23, 96–102, 2017
2017
Untagle Faial: design de aplicação turística para smartphone
MS Dias
2017
Cultura visual japonesa: a intersecção entre arte e o design gráfico.
FH de Almeida Hobo
ARS (São Paulo), 15 (29), 146-173., 2017
2017
Interseção narrativa entre cinema e videojogos: convergências e divergências tecnológicas
F Almeida
Revista de Linguagem do Cinema e do Audiovisual 5 (2), 19-26, 2016
2016
Análise e interpretação da comunicação gráfica japonesa contemporânea
FHA Hobo
Universidade de Lisboa. Faculdade de Arquitetura., 2015
2015
CONFIA· IPCA
V Frescaínha, S Martinho, P Tavares, PM Teixeira, P Wells, M Madureira, ...
2012
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20