Follow
João Fontes da Costa
João Fontes da Costa
Polytechnic Institute of Tomar - Management School
Verified email at ipt.pt
Title
Cited by
Cited by
Year
Portuguese syntax: new comparative studies
J Costa
Oxford University Press, USA, 2000
562000
A adoção de serviços cloud computing pelas empresas portuguesas: O papel dos esforços de marketing
N Fortes, JH Pereira, JFD Costa
RISTI-Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação 18, 33-48, 2016
252016
A study on the internationalization barriers to incubated companies: defining the constructs to develop an effective research instrument
JF Costa, E Lucas, E Cabral, W Ricardo, S Castro, D Rogério, D Rezende
European Journal of Scientific Research 152 (3), 334-359, 2019
162019
Um estudo sobre as barreiras no processo de internacionalização das empresas incubadas em Natal/RN
JF Costa
Dissertação (Mestrado). UFRN, Centro de Tecnologia, Programa de Pós …, 2018
112018
Gaining or losing? Projective identification, professional identities and New Public Management
TCT de Oliveira, JF da Costa
Work organization and human resource management, 135-152, 2014
92014
Determinants and consequences of brand credibility: a case study in the pharmaceutical industry
C Maia Bairrada, J Fontes da Costa, RM Santos, A Coelho
International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing 15 (2), 282-297, 2021
82021
O papel das incubadoras no processo de internacionalização de empresas incubadas: um estudo em Natal/RN
JF COSTA, J REZENDE, E CABRAL, MFS SILVA
Revista de Casos e Consultoria 12 (1), e24581, 2021
62021
High performance work systems and employee outcomes: a meta-analysis for future research
P Diogo, JF Costa
62019
Determinantes e Consequências da Satisfação e Lealdade Online: Um estudo sobre marcas de nutrição desportiva.
CM Bairrada, JF da Costa, MC Araújo
International Journal of Marketing, Communication and New Media 6 (10), 2018
62018
MARKET DRIVING OR MARKET DRIVEN? A CASE-STUDY IN THE PORTUGUESE ICE-CREAM INDUSTRY.
JF Da Costa
Portuguese Journal of Marketing/Revista Portuguesa de Marketing, 2011
42011
Antecedents and consequences of e-satisfaction and e-loyalty: A study on sports nutrition brands
CM Bairrada, JF da Costa, MC Araujo
International Journal of Marketing Communication and New Media 6 (10), 32-48, 2018
32018
Expectativas e Realidades: O Contrato Psicológico na relação de emprego
RIV Barros
32016
Hierarquies and holdings: Small and medium firm entrepreneurship and its implications for hospital management
TC Oliveira, S Holland, JF Costa, F Carvalho
C. Machado, & P. Melo, Effective human resources management in small and …, 2014
32014
We the Engineers and Them the Managers
TC Trigo Oliveira, J Fontes Da Costa
Management and Engineering Innovation, 1-36, 2013
32013
O Isomorfismo Institucional - Revisão do Uso de um Conceito
J Fontes da Costa
Revista Portuguesa de Management 1 (2), 2008
3*2008
O patrocínio como uma eficaz estratégia de comunicação: a relação entre marca Emirates e a marca Benfica
LCR Ferreira
FEUC, 2016
22016
The adoption of cloud computing services by Portuguese companies: the impact of marketing efforts/A adocao de servicos cloud computing pelas empresas portuguesas: o papel dos …
N Fortes, JH Pereira, JF da Costa
RISTI (Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao), 33-49, 2016
22016
Institucionalização da filantropia pela legitimação
D Taborda, JF Da Costa
Race: revista de administração, contabilidade e economia 13 (2), 767-769, 2014
22014
Antecedents and outcomes of a city’s global image: The impact of a tourist staple
C Bairrada, M Vieira, J Fontes da Costa
European Journal of Tourism Research 21, 87-101, 2019
12019
A satisfação do turista e a quebra do Contrato Psicológico: dimensões de retaliação
TFD Farinha
FEUC, 2016
12016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20