CodeCubes: Coding with Augmented Reality B Cleto, C Sylla, L Ferreira, JM Moura First International Computer Programming Education Conference (ICPEC 2020), 2020 | 15 | 2020 |
Visualizing platonic solids with augmented reality J Cerqueira, B Cleto, JM Moura, C Sylla Proceedings of the 17th ACM Conference on Interaction Design and Children …, 2018 | 14 | 2018 |
Codecubes-playing with cubes and learning to code B Cleto, JM Moura, L Ferreira, C Sylla International Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation, 538-543, 2018 | 12 | 2018 |
Potentiating Learning Through Augmented Reality and Serious Games JM Cerqueira, B Cleto, JM Moura, C Sylla, L Ferreira Springer Handbook of Augmented Reality, 369-390, 2023 | 7 | 2023 |
“Play and Learn”: Exploring CodeCubes B Cleto, C Sylla, L Ferreira, JM Moura EAI international conference on technology, innovation, entrepreneurship and …, 2019 | 7 | 2019 |
Aplicações móveis para o ensino da Matemática com realidade aumentada JM Cerqueira, B Cleto, JM Moura, C Sylla, L Ferreira AA Carvalho et al, 177-187, 2020 | 6 | 2020 |
THAM-o jogo digital como recurso de aprendizagem da matemática J Cerqueira, B Cleto, C Sylla C. de EI do S. XX & U. de C.-Coimbra (Eds.), Atas do 4, 327-336, 2018 | 4 | 2018 |
Students’ Perceptions Exploring a WebXR Learning Environment B Cleto, R Carvalho, M Ferreira International Conference on Design, Learning, and Innovation, 230-241, 2021 | 3 | 2021 |
Learning Systems and Gamification: Blending Augmented and Virtual Reality With Gamification Strategies B Cleto Handbook of Research on Solving Modern Healthcare Challenges With …, 2021 | 3 | 2021 |
Utilização das tecnologias XR pelos professores do ensino básico e secundário em Portugal B Cleto, M Ferreira, R Carvalho Journal of Digital Media & Interaction 4 (10), 97-112, 2021 | 1 | 2021 |
MANIPULAR, JOGAR, APRENDER: EXPLORAÇÃO DE JOGOS DIGITAIS COM INTERFACES TANGÍVEIS COMO FERRAMENTAS EDUCATIVAS CODECUBES BCSG Cleto | 1 | 2020 |
Atividades de programação com gamificação RMF Figueiredo, BG Cleto, JM Cerqueira COMISSÃO ORGANIZADORA, 768, 2020 | 1 | 2020 |
20 mil léguas submarinas: experiência envolvendo alunos do 1º CEB com programação, robótica e RA/RV L Fernandes, B Cleto COMISSÃO ORGANIZADORA, 787, 20 | 1 | 20 |
PERCEÇÃO DOS PROFESSORES SOBRE AMBIENTES WEB IMERSIVOS NA FORMAÇÃO B Cleto, M Ferreira, R Carvalho APEduC Revista-Investigação e Práticas em Educação em Ciências, Matemática e …, 2023 | | 2023 |
Motivation to Learn in Immersive Web Environments: Pilot Study B Cleto, C Santos, M Vairinhos Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning, 168-179, 2023 | | 2023 |
Work-in-Progress—The Impact World: The Design Process of an Immersive Web Environment D Cardoso, I Bertucci, B Cleto Immersive Learning Research-Academic, 29-32, 2023 | | 2023 |
Exploração de algumas ferramentas de inteligência artificial numa unidade curricular de multimédia B Cleto RE@ D–Revista de Educação a Distância e eLearning, 2023 | | 2023 |
Work in Progress: Immersive Web Environments to Support Pedagogical Activities in Formal Contexts B Cleto, R Carvalho, M Ferreira Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning, 703-710, 2021 | | 2021 |
Análise de interações de alunos do ensino secundário em ambientes virtuais B Cleto, M Ferreira, R Carvalho 10th International Conference on Digital and Interactive Arts, 1-8, 2021 | | 2021 |
Análise de interações em ambiente de Realidade Virtual em contexto educativo RC Maria Ferreira, Bárbara Cleto VII Conferência Ibérica de Inovação na Educação com TIC: ieTIC2021, 128-129, 2021 | | 2021 |