Follow
Elsa Simões
Elsa Simões
Associate Professor, University Fernando Pessoa
Verified email at ufp.edu.pt - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Similar concepts, different channels: intersemiotic translation in three Portuguese advertising campaigns
E Simoes Lucas Freitas
The Translator 10 (2), 291-311, 2004
262004
Taboo in advertising
E Simões Lucas Freitas
Taboo in Advertising, 1-240, 2008
212008
Comunicação publicitária em tempos de crise: análise discursiva de estratégias de honestidade em duas campanhas' Estilo de vida'
E Simões, S Tuna
Edições Universidade Fernando Pessoa, 2010
142010
Uma análise dos novos média e a criação de conteúdos como estratégia publicitária para o sucesso das marcas
CSC Cunha, E Simões
Edições Universidade Fernando Pessoa, 2010
82010
‘Long live Harry and Meghan!’: an analysis of polite and aggressive argumentation strategies from online forums on celebrity-related news
E Simoes
REDIS, 156-178, 2019
72019
Análise de campanhas publicitárias institucionais no combate à violência doméstica
E Esmeraldo Nogueira, E Simões, AI Sani
Estudos em Comunicação 1 (35), 1-25, 2022
42022
On the implications of non-translation in Portuguese advertising: names in cosmetic products as a case in point.
SG Tuna, ES Lucas Freitas
Estudos em Comunicação, 2015
42015
The Portuguese press during the Monarchy: From its origins to 1910
JP Sousa, S Tuna, E Simões
A history of the press in the Portuguese-Speaking Countries, 11-112, 2014
42014
A PUBLICIDADE INSTITUCIONAL E A SUA REPERCUSSÃO MEDIÁTICA: UMA ANÁLISE DE CAMPANHAS PUBLICITÁRIAS NO COMBATE À VIOLÊNCIA DOMÉSTICA1
EE Nogueira, E Simões, A Sani
Performatividades de género na democracia ameaçada, 147-155, 2020
32020
Words of empowerment:(pseudo-) scientific discourse in magazine advertisements
E Simões, S Tuna
Redis: Revista de estudos do discurso, 193-211, 2017
32017
Attitude of Portuguese Youth towards Contemporary Advertising: An Analysis of the Characteristics and Effects of the Advertising Phenomenon
P Ribeiro Cardoso, ES Lucas Freitas, C Pereira Lopes
Palabra Clave 20 (2), 444-472, 2017
32017
Victimization Experience and Perceived Benefits of Institutional and Commercial Advertising Campaigns in the Fight against Domestic Violence
E Nogueira, E Simões, AI Sani
Social Sciences 12 (10), 536, 2023
22023
Discourse (s) in Advertising
E Simões
The Routledge Handbook of Discourse Analysis, 525-538, 2023
22023
Advertisements as special instances of intersemiotic translation: an analysis of three multimedia campaigns
E Simões
Translation Matters 1 (2), 133-145, 2020
22020
Institutional advertising and its media repercussion: an analysis of advertising campaigns in the fight against domestic violence
E Nogueira, E Simões, A Sani
Gender Performativities in Democracy Under Threat 50 (424), 2020
22020
A Comunicação lúdica no anúncio publicitário: o jogo discursivo com o leitor
S Silva, R Torres, E Simões
Literatura & Jogo: narrativas, discursos, representações e mitos, 305-317, 2014
22014
A utilização de tabus enquanto estratégia publicitária: uma análise do seu impacto e grau de aceitação em consumidores portugueses
E Simões, P Cardoso
Comunicação e Sociedade 19, 197-214, 2011
22011
Publicidade e inclusão social: perceção dos consumidores e influência na intenção de compra
E Simões, JG de Sousa, MJ Fonseca, PR Cardoso
Comunicação Mídia e Consumo 20 (59), 2023
12023
Instances of verbal fraud in Ben Jonson´ s Volpone
E Simões
Edições Universidade Fernando Pessoa, 2004
12004
Beyond Consumption: Shaping Values and Raising Awareness with Advertising Campaigns
E Esmeraldo, E Simões, AI Sani
E-Revista de Estudos Interculturais, 2024
2024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20