Seguir
Helena Reis
Helena Reis
Professor Adjunto Convidado no IPLeiria
Email confirmado em ipleiria.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
Características e especificidades da comunicação social na perturbação do espectro do autismo
HIS REIS, APS Pereira, LS ALMEIDA
Revista Brasileira de Educação Especial 22, 325-336, 2016
752016
Burnout among occupational therapists in Portugal: a study of specific factors
HIS Reis, C Vale, C Camacho, C Estrela, MA Dixe
Occupational therapy in health care 32 (3), 275-289, 2018
342018
Construção e validação de um instrumento de avaliação do perfil desenvolvimental de crianças com perturbação do espectro do autismo
HIS Reis, APS Pereira, LS Almeida
Revista Brasileira de Educação Especial 19 (02), 183-194, 2013
242013
Intervention effects on communication skills and sensory regulation on children with ASD
HIS Reis, APS Pereira, LS Almeida
Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention 11 (3), 346-359, 2018
192018
Da avaliação à intervenção na perturbação do espetro do autismo
HI da Silva Reis, AP da Silva Pereira, L da Silva Almeida
Revista Educação Especial 29 (55), 269-280, 2016
172016
A intervención precoz nas perturbacións do espectro do autismo en Portugal
HI da Silva Reis, AP da Silva Pereira, LS Almeida
Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista, 47-56, 2014
172014
Preschool children’s attitudes towards their peers with special needs
H Reis, A Silva, B Simões, J Moreira, P Dias, M Dixe
International Journal of Disability, Development and Education 69 (6), 1963-1973, 2022
152022
A comparison of parent and professional perceptions of children with autism spectrum disorder in Portugal
H Reis, A Pereira, L Almeida
British Journal of Special Education 44 (3), 257-272, 2017
82017
Processamento sensorial: nova Dimensão na avaliação Das crianças com transtorno Do esPectro autista
ER Silva, APS Pereira, HIS Reis
Universidade Estadual Paulista" Júlio de Mesquita Filho", 2016
82016
Avaliação diferencial e intervenção no espectro do autismo: a complementaridade de pais e profissionais
HIS Reis
72014
Dietary factors impact developmental trajectories in young autistic children
A Acosta, E Khokhlovich, H Reis, A Vyshedskiy
Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-16, 2023
62023
Monte do Carrascal 2 (southern Portugal): Insights into lithic technology and intra-site spatial analysis of a Late Mesolithic hunting camp
H Reis, C Gonçalves, H Santos, AC Valera
Journal of Archaeological Science: Reports 23, 674-686, 2019
62019
Routine‐based interview in early intervention: professionals' perspectives
APS Pereira, A Jurdi, HIS Reis, A Sousa
Support for Learning 37 (3), 435-449, 2022
52022
Semantic, conceptual, experiential and idiomatic equivalence of sensory processing measure for preschoolers
HIS Reis, MD Gomes, MA Dixe
Siglo Cero Revista Española sobre Discapacidad Intelectual 50 (4), 61-73, 2020
52020
Avaliação do perfil desenvolvimental das crianças com perturbação do espectro do autismo: construção e validação de um instrumento
HIS Reis, APS Pereira, LS Almeida
Universidade do Minho. Centro de Investigação em Educação (CIEd), 2012
52012
O Perfil de Envolvimento e as Necessidades dos Irmãos das Crianças com Perturbação do Espectro do Autismo: Estudo descritivo realizado nos distritos do Porto, Viseu e Lisboa
HIS Reis, M Espe-Sherwindt, AM Serrano
52010
Pediatric occupational therapists and occupational stress: A scoping review
CA Goffredo, P Bowyer, HIS Reis, J Humphrey
Occupational Therapy in Health Care, 1-15, 2022
32022
Regul-A: A Technological Application for Sensory Regulation of Children with Autism Spectrum Disorder in the Home Context
H Reis, I Eusébio, M Sousa, M Ferreira, R Pereira, S Dias, CI Reis
International journal of environmental research and public health 18 (19), 10452, 2021
32021
A Portuguese version of the sensory processing measure for preschool: Analysis of the internal consistency and homogeneity of the items of school form
HIS REIS, MD NEVES, MA DIXE
Revista Brasileira de Educação Especial 26 (4), 657-672, 2020
32020
Versão Portuguesa Da Medida Do Processamento Sensorial Préescola: Análise Da Consistência Interna E Homogeneidade Dos Itens Do Formulário Escola
HIS Reis, MD NEVES, MA Dixe
Revista Brasileira de Educação Especial 26 (4), 657-672, 2020
32020
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20