Artes e Jogos Digitais P Gouveia Estética e Design da Experiência Lúdica, Textos em Cinema, Video e …, 2010 | 42 | 2010 |
Gender asymmetries in the digital games sector in Portugal L Lima, P Gouveia DiGRA'20-Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference: Play …, 2020 | 17 | 2020 |
Joga outra vez: um conjunto de objectos que nos contam histórias inteligentes P Gouveia, MT Cruz, Universidade Nova de Lisboa | 13 | 2006 |
Narrative paradox and the design of alternate reality games (ARGs) and blogs P Gouveia 2009 International IEEE Consumer Electronics Society's Games Innovations …, 2009 | 11 | 2009 |
Serious gaming: how gamers are solving real world problems P Gouveia Gouveia, P. (2015), “ Serious gaming: how gamers are solving real world …, 2015 | 9 | 2015 |
Realism in gameplay: digital fiction and embodiment F Luz, MJ Damásio, P Gouveia Proceedings of the 2nd ACM international workshop on Story representation …, 2008 | 7 | 2008 |
The New Media vs. Old Media Trap: How Contemporary Arts Became Playful Transmedia Environments P Gouveia Multidisciplinary Perspectives on New Media Art, 25-46, 2020 | 6 | 2020 |
Transmedia Experiences That Blur the Boundaries Between the Real and the Fictional World P Gouveia Trends, Experiences, and Perspectives in Immersive Multimedia and Augmented …, 2018 | 6 | 2018 |
Uma abordagem interdisciplinar do entretenimento digital N Zagalo, P Gouveia Universidade do Minho. Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS), 2008 | 6 | 2008 |
Jogos de Simulação: no Jardim infantil a vida interna P Gouveia Edições Universitárias Lusófonas, 2003 | 6 | 2003 |
Brincadeiras e Jogos para uma Cultura da Resistência P Gouveia Playmode exhibition publication, MAAT / Fundação EDP, Lisboa, 2019, pp. 8-27, 2019 | 5 | 2019 |
Cartografia e mapeamento dinâmico PF GOUVEIA Lisboa: Tendências da Cultura da Rede em Portugal, 10, 2012 | 5 | 2012 |
Genesis of a Gaming Culture: a Historical Analysis Based on the Computer Press in Portugal L Lima, C Pinto, P Gouveia Digital Games Research Association Conference (DiGRA 2022), Kraków, Poland, 7-11, 2022 | 4 | 2022 |
Gaming and VR Technologies, Powers and Discontents P Gouveia Videojogos’ 16 Proceedings, 2016 | 4 | 2016 |
Simulação Lúdica, a Arte da Jogabilidade como Narração Sensorial P Gouveia FERNANDES, A. et ali (Org.). JOGOS ELETRÔNICOS: Mapeando Novas Perspectivas …, 2009 | 4 | 2009 |
Never imagined i would work in the digital game industry L Lima, P Gouveia, P Cardoso, C Pinto 2021 IEEE Conference on Games (CoG), 1-7, 2021 | 3 | 2021 |
Play and Games for a Resistance Culture P Gouveia Playmode exhibition publication, MAAT / Fundação EDP, Lisboa, 2019, pp. 8-27., 2019 | 2 | 2019 |
Player Experience, Gaming and Virtual Reality Technologies P Gouveia, P Martel | 2 | 2018 |
Uma narrativa possível sobre os jogos criados em Portugal nos últimos anos. Reflexão a partir do livro “Videojogos em Portugal, História, Tecnologia e Arte” de Nelson Zagalo (2013) PF Gouveia Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento 1 (2), 369-374, 2014 | 2 | 2014 |
Playing with Poetry a Portuguese transmedia experience and a serious ARG P Gouveia 2010 2nd International IEEE Consumer Electronics Society's Games Innovations …, 2010 | 2 | 2010 |