The importance of scientific literacy in fostering education for sustainability: Theoretical considerations and preliminary findings from a Brazilian experience PRM Correia, BX do Valle, M Dazzani, ME Infante-Malachias Journal of Cleaner Production 18 (7), 678-685, 2010 | 130 | 2010 |
Random amplified polymorphic DNA of screwworm fly populations (Diptera: Calliphoridae) from Southeastern Brazil and Northern Argentina ME Infante-Malachias, KSC Yotoko, AM Lima de Azeredo Espin Genome 42 (4), 772-779, 1999 | 52 | 1999 |
Comprehension of basic genetic concepts by brazilian undergraduate students M Weller, S Santos | 45 | 2010 |
A genética humana no Ensino Médio: algumas propostas SS Camargo, MEI Malachias Genética na Escola 2 (1), 14-16, 2007 | 44 | 2007 |
Interdisciplinaridade e resolução de problemas: algumas questões para quem forma futuros professores de ciências S Santos, ME Infante-Malachias Educação & Sociedade 29, 557-579, 2008 | 41 | 2008 |
From theory to practice: the foundations for training students to make collaborative concept maps PRM Correia, ME Infante-Malachias, CEC Godoy Proceedings of the third international conference on concept mapping 2, 414-421, 2008 | 40 | 2008 |
Interdisciplinariedad en palabras del profesor de biología: De la comprensión teórica a la práctica educativa S Araya Crisóstomo, VH Monzón Godoy, ME Infante Malachias Revista mexicana de investigación educativa 24 (81), 403-429, 2019 | 35 | 2019 |
RFLP: o emprego de enzimas de restrição para detecção de polimorfismos de DNA MC Arias, ME Infante-Malachias Biologia molecular e evolução, 2012 | 27 | 2012 |
Mapeamento conceitual como estratégia para romper fronteiras disciplinares: a isomeria nos sistemas biológicos PRM Correia, JWA Donner Jr, ME Infante-Malachias Ciência & Educação 14 (03), 483-495, 2008 | 20 | 2008 |
Expanded collaborative learning and concept mapping: a road to empowering students in classrooms PRM Correia, ME Infante-Malachias Handbook of research on collaborative learning using concept mapping, 283-300, 2010 | 17* | 2010 |
O ensino de biologia molecular em faculdades e escolas médias de São Paulo SS Camargo, ME Infante-Malachias, JM Amabis Revista de Ensino de Bioquímica 5 (1), 1-14, 2007 | 17 | 2007 |
Reflexões sobre a convergência do pensamento de Paulo Freire e de Edgar Morin: contribuições para a formação docente AC da Silva, ME Infante-Malachias Cadernos de Educação, 2012 | 15 | 2012 |
Experimentação e interatividade (hands-on) no ensino de ciências: a prática na praxis pedagógica RAL Imbernon, MCM de Toledo, KM Honório, APB Tufaile, RRS Vargas, ... Experiências em Ensino de Ciências 4 (1), 74-85, 2009 | 15 | 2009 |
Charles Darwin goes to school: the role of cartoons and narrative in setting science in an historical context PR Costa da Silva, PRM Correia, ME Infante-Malachias Journal of Biological Education 43 (4), 175-180, 2009 | 12 | 2009 |
Interdisciplinaridade e resolução de problemas: algumas questões para quem forma futuros professores de ciências ME Infante-Malachias Utopia em busca de possibilidade: abordagens interdisciplinares no ensino …, 2011 | 11 | 2011 |
Estrutura genética de populações de Cochliomyia hominivorax (Diptera: Calliphoridae) da região sudeste do Brasil: análise atraves de três tipos de marcadores genéticos ME Infante-Malachias [sn], 1999 | 11 | 1999 |
Extreme Mitochondrial Dna Variability and Lack of Genetic Structure in Populations of Dermatobia hominis (Diptera: Cuterebridae) from Brazil SR Geurgas, ME Infante-Malachias, AML Azeredo-Espin Annals of the Entomological Society of America 93 (5), 1085-1094, 2000 | 10 | 2000 |
Problemas complejos en el mundo post-industrial ME Infante-Malachias, PRM Correia Novedades Educativas, 29-33, 2007 | 9 | 2007 |
Proceso de autoría/creación de simulaciones realizado por profesores de química: una experiencia de capacitación en servicio ME Fejes, ME Infante-Malachias, AM Navas, CAA Nunes Enseñanza de las ciencias 26 (2), 281-290, 2008 | 7 | 2008 |
Estrategias metacognitivas de aprendizaje en la planificación de una secuencia didáctica sobre digestión, para alumnos de enseñanza básica/Metacognitives strategies of learning … S Santos, ME Infante-Malachias, JM Amabis Journal of Science Education 5 (1), 24, 2004 | 7 | 2004 |