Follow
Rafaela Almeida Cordeiro
Rafaela Almeida Cordeiro
Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Atuária (FEA), Universidade de São Paulo
Verified email at usp.br
Title
Cited by
Cited by
Year
Personal factors as antecedents of perceived financial well-being: evidence from Brazil
MC Ponchio, RA Cordeiro, VN Gonçalves
International Journal of Bank Marketing 37 (4), 1004-1024, 2019
1292019
A gift economy perspective on the cycle of financial vulnerability
RA Cordeiro, N Wong, MC Ponchio
Journal of Macromarketing 39 (1), 25-36, 2019
192019
Evaluating co-branded products: the socioeconomic strata effect
RA Cordeiro, MC Ponchio, JA Mazzon
Marketing Intelligence & Planning 34 (6), 795-809, 2016
102016
Contemporary slavery in Brazil: what have companies (not) done to prevent it?
TC Parente, AC Lucas, RA Cordeiro
RAM. Revista de Administração Mackenzie 18, 39-64, 2017
92017
Uso de sistema de informação geográfica na gestão do marketing mix: O caso de uma rede de calçados femininos
RA Cordeiro, D Barbone, RC Cruz, E de Rezende Francisco
Future Studies Research Journal: Trends and Strategies 9 (1), 95-114, 2017
82017
THE INFLUENCE OF PRODUCT RECALL ON CONSUMER LOYALTY
MH Brandão, Y Yamada, MC Ponchio, RA Cordeiro, VI Strehlau
Revista de Administração da Unimep-Unimep Business Journal-B2 14 (1), 143-164, 2016
72016
Classe média brasileira: Mais dinheiro e menos dívidas, sonho ou realidade
RA Cordeiro, LM Almeida, JC Figueiredo
Encontro de Administração Política 6, 2013
72013
Validação da escala perceived financial well-being no contexto brasileiro
MC Ponchio, RA Cordeiro, VN Gonçalves
Revista Interdisciplinar de Marketing 10 (1), 17-26, 2020
42020
Exploração de Mão de Obra na Fabricação de Produtos: Quem se Importa?
RA Cordeiro, MH Brandão, VI Strehlau
Revista Interdisciplinar de Marketing 8 (1), 39-50, 2018
32018
Avaliação de produtos em aliança co-branding
RA Cordeiro
32013
Avaliação de notebooks em aliança de co-branding
RA Cordeiro, MC Ponchio
Revista Brasileira de Estratégia 6 (3), 279-289, 2013
22013
My family and friends are worth their weight in gold: consumer financial decision-making in the context of Brazil
RA Cordeiro
12018
Reposicionamento de marca-estudo de caso: Havaianas
RA Cordeiro
12010
Examining unethical sales practices in retail banking: a hermeneutic analysis of employee perceptions in Brazil
RG Basílio, MC Ponchio, RA Cordeiro
Journal of Financial Services Marketing, 1-14, 2024
2024
Editorial: Advice for management researchers on discussing the implications of an article
RA Cordeiro, TC Parente
RAUSP Management Journal 57 (2), 106-110, 2022
2022
Consumer Responsibility and Organizational Ethical Behavior: the Normalization of Abusive Sales Practices in Financial Institutions
R Gabriela Basílio, R Almeida Cordeiro, M Canniatti Ponchio
ACR North American Advances, 2020
2020
8-E: Jeitinho Brasileiro: Understanding Financial Vulnerability From a Cultural Perspective
R Almeida Cordeiro, N Wong, M Ponchio
ACR North American Advances, 2017
2017
Avaliação de Produtos em Aliança de Co-branding: O Efeito de Ancoragem da Marca Ingrediente
RA Cordeiro, MC Ponchio
XVII SemeAd, 2014
2014
Influência do Recall de Produtos sobre a Lealdade do Consumidor
MH BRANDÃO, Y YAMADA, MC PONCHIO, RA CORDEIRO, ...
XVII SemeAd, 2014
2014
ARRUMAR A CASA E GANHAR O MUNDO: DA GESTÃO DE MARCAS À INTERNACIONALIZAÇÃO DA ALPARGATAS
RA CORDEIRO, HOA REINALDO, MC PONCHIO, CBA ROMERO
REA-Revista Eletrônica de Administração 12 (1), 68-83, 2013
2013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20