Follow
carla galego
carla galego
Universidade Lusófona
Verified email at ulusofona.pt - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Emancipação, ruptura e inovação: o “focus group” como instrumento de investigação
C Galego, A Gomes
Revista Lusófona de Educação 5 (5), 2005
4102005
A mediação sócio-cultural: um puzzle em construção
A Oliveira, C Galego
Observatório da Imigração, ACIME, 2005
1072005
Teaching and learning research methodologies in education: A systematic literature review
JF Matos, J Piedade, A Freitas, N Pedro, N Dorotea, A Pedro, C Galego
Education Sciences 13 (2), 173, 2023
192023
Do fim dos eleitos ao Processo de Bolonha: As políticas de educação superior em Portugal (1970-2008)
A Teodoro, C Galego, F Marques
Ensino Em-Revista 17 (2), 657-691, 2010
152010
Espejo y reflejo: Políticas curriculares y evaluaciones internacionales
A Montané, A Teodoro, C Galego, ES Santos, E Estrela, JF Zorrilla
Germania, 2009
102009
Violência nas escolas: Representação social dos mass media
C Galego
Atas dos ateliês, 2004
102004
Políticas educativas e ensino superior análise da internacionalização no contexto de trabalho da profissão acadêmica em Portugal
C Galego
Revista Internacional de Educação Superior 2 (1), 10-30, 2016
92016
Reforma do Ensino Superior e a Implementação do Processo de Bolonha em Portugal. Mudanças e Encruzilhadas
C Galego, F Marques, A Teodoro
Ramalho, BL, Llavador, JB, Carvalho, MEP, Diniz, A V. Reformas Educativa …, 2011
62011
Teaching research methods courses in education: towards a research-based culture
JF Matos, A Freitas, E Estrela, C Galego, J Piedade
Social Sciences 12 (6), 338, 2023
52023
A Regulação Transnacional das Políticas Educativas: O Papel dos Indicadores de Comparação Internacional na Construção de uma Agenda Global de Educaçã’
M Mendes, C Galego, A Teodoro
Volume III 37, 318, 2009
52009
Developing critical thinking in secondary education
L Dantas, C Galego, J Oliveira, E Santo, M Costa, MJ Rios, R Lambo, ...
INTED2023 Proceedings, 4734-4734, 2023
22023
O outro lado do espelho: percursos de investigação (CeiED 2013-2017)
A Benavente, A Teodoro, J Serrão, JGV Brás, MNL Gonçalves, J Martins, ...
Edições Universitárias Lusófonas, 2018
22018
TEACHING AND LEARNING CRITICAL THINKING IN PORTUGUESE LANGUAGE COUNTRIES
L Dantas, C Galego, J Oliveira, E Santo, MT Costa, R Lambo, MJ Rios, ...
INTED2024 Proceedings, 6953-6953, 2024
2024
DESIGNING INTERDISCIPLINARY RESEARCH IN EDUCATION
L Dantas, C Galego, J Oliveira
INTED2024 Proceedings, 6944-6944, 2024
2024
Teaching and Learning Research Methodologies in Education: A Systematic Literature Review. Educ. Sci. 2023, 13, 173
JF Matos, J Piedade, A Freitas, N Pedro, N Dorotea, A Pedro, C Galego
2023
LANGUAGE AND LEARNING: AN INTERDISCIPLINARY ANALYSIS OF CRITICAL THINKING SKILLS THROUGH PORTUGUESE LANGUAGE
L Dantas, C Galego, J Oliveira, E Santo, R Lambo, MT Costa, MJ Rios, ...
INTED2023 Proceedings, 4705-4705, 2023
2023
Evasão no curso de graduação em Gastronomia da Universidade Federal do Rio de Janeiro: contributos weberianos para a compreensão do fenômeno
CF de Moura Santiago, C Galego
Revista Mangút: Conexões Gastronômicas 2 (1), 2022
2022
Promoting skills through mother language teaching: A comparative curricular analysis of skills development models in secondary school in six countries
C Galego, L Dantas, B Koppe, J Brás, E Almeida
EDULEARN21 Proceedings, 12045-12045, 2021
2021
How can mother language teaching contribute to the development of 21st century skills?
L Dantas, C Galego, B Koppe, E Almeida, J Brás
EDULEARN21 Proceedings, 10332-10332, 2021
2021
Teaching Comparative Education in Portugal
A Teodoro, C Galego, N Fraga
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20