Seguir
Maria José Sá
Maria José Sá
Researcher, CIPES - Centre for Research in Higher Education Policies
Email confirmado em cipes.up.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
Transversal competences: Their importance and learning processes by higher education students
MJ Sá, S Serpa
Education Sciences 8 (3), 126, 2018
1222018
Student Satisfaction with Higher Education. Critical Data for Student Development
A Magalhães, ML Machado, R Brites, MJ Sá
European Journal of Education 46 (3), 415-432, 2011
100*2011
Strategic enrolment management: Improving student satisfaction and success in Portugal
J Taylor, R Brites, F Correia, M Farhangmehr, J Brites Ferreira, ...
Higher Education Management and Policy 20 (1), 129-145, 2008
442008
Initiation rituals in university as lever for group cohesion
D Dias, MJ Sá
Journal of Further and Higher Education, 1-18, 2012
412012
Fazer da Formação um Projecto – Formação Inicial e Identidades Profissionais Docentes
A Lopes, F Pereira, E Ferreira, MA Silva, MJ Sá
Livpsic, 2007
412007
Satisfação dos estudantes do ensino superior: Análise e discussão dos resultados
R Machado, Maria de Lourdes, Brites, MJ Sá
Satisfação dos Estudantes do Ensino Superior Português, 63-177, 2013
36*2013
Towards the university entrepreneurial mission: Portuguese academics’ self-perspective of their role in knowledge transfer
E Sá, D Dias, MJ Sá
Journal of further and higher education 42 (6), 784-796, 2018
352018
Rituais de tansiçao no ensino superior portugués: a praxe enquanto processo de reconfiguraçao identitária
D Dias, MJ Sá
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación: revista de estudios e …, 2013
312013
The impact of the transition to HE: Emotions, feelings and sensations
D Dias, MJ Sá
European Journal of Education 49 (2), 291-303, 2014
302014
Transition to higher education: The role of initiation practices
D Dias, MJ Sá
Educational Research 56 (1), 1-12, 2014
282014
From high school to university: Students’ competences recycled
D Dias, MJ Sá
Research in Post-Compulsory Education 17 (3), 277-291, 2012
222012
O estatuto sociocultural familiar como vetor da decisão vocacional: promessas e (des) ilusões da entrada na educação superior
D Dias, MJ Sá
Revista Brasileira de Orientação Profissional 15 (1), 51-64, 2014
142014
Academic promises and family (dis) enchantments: clues for guidance and counselling in higher education
D Dias, MJ Sá
British Journal of Guidance & Counselling 44 (1), 42-56, 2016
122016
Do ensino secundário para o superior: O impacto emocional da transição
D Dias, MJ Sá
Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educacion: revista de estudios e …, 2011
122011
Exploring sociology of education in the promotion of sustainability literacy in higher education
S Serpa, MJ Sá
Preprints, 2018
112018
Saberes e fazeres docentes: uma reflexão sobre autonomia e sucesso no ensino superior
MJ Sá, E Ferreira, KM da Cruz Ramos
Educação 38 (2), 280-288, 2015
102015
Satisfação dos Estudantes do Ensino Superior Português
A Magalhães, ML Machado, MJE Sá
CIPES – Centro de Investigação de Políticas do Ens, 2013
102013
Fazer da formação um projecto
A Lopes, F Pereira, E Ferreira, M Silva, MJ Sá
Formação inicial e identidades profissionais docentes. Porto: Livpsic, 2007
92007
Portugal: Portuguese case-study
AM Magalhães, A Veiga, MJ Sá
62018
The faculty conjugated as feminine: A portrait of Portuguese academia
D Dias, MJ Sá, ML Machado
Journal of Further and Higher Education 27 (1), 21-37, 2011
62011
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20