Seguir
António M. Rodrigues
António M. Rodrigues
Professor Auxiliar na Faculdade de Motricidade Humana
Email confirmado em fmh.ulisboa.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
Professional development and use of digital technologies by science teachers: A review of theoretical frameworks
GWR Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira
Research in Science Education 50, 673-708, 2020
682020
Conceptions of the nature of science and technology: A study with children and youths in a non-formal science and technology education setting
GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira
Research in Science Education 48, 1071-1106, 2018
322018
Módulos temáticos virtuais: uma proposta pedagógica para o ensino de ciências e o uso das TICs
G Fernandes, A Rodrigues, C Ferreira
Caderno Brasileiro de Ensino de Física 32 (3), 934-962, 2015
142015
Using ICT in inquiry-based science education
GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira
Springer International Publishing, 2019
102019
Valores e representações corporais em culturas juvenis escolares
AJM Rodrigues
101997
Elaboração e validação de um instrumento de análise sobre o papel do cientista e a natureza da ciência e da tecnologia
GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira
Investigações em Ensino de Ciências 23 (2), 256-290, 2018
92018
A Quimera Dos Quotidianos Escolares: Entre a experiência Individual e o Desejo De Colectivo: Estudo etnográfico Das Performances Dos Alunos De Uma Escola secundária
AJM Rodrigues
PQDT-Global, 2010
52010
ICT-based science education: Main digital resources and characterisation
GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ...
Using ICT in inquiry-based science education, 1-37, 2019
42019
Co-designing a civic educational online game with children
AC da Costa, F Rebelo, A Rodrigues
Design, User Experience, and Usability: Designing Pleasurable Experiences …, 2017
42017
Atividades investigativas baseadas em TICE: um estudo dos domínios social, afetivo e cognitivo de crianças e jovens a partir dos fundamentos essenciais da argumentação no …
GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira
Investigações em Ensino de Ciências 25 (2), 369-387A, 2020
22020
Inquiry-based science education: Characterization and approaches for use of information and communication technology
GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ...
Using ICT in Inquiry-Based Science Education, 59-92, 2019
22019
Different Theoretical Approaches to the Use of ICT in Science Education
GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ...
Using ICT in Inquiry-Based Science Education, 39-58, 2019
22019
Os fundamentos essenciais da argumentação no ensino de Ciências: Um estudo a partir das unidades, elementos taxonômicos e qualidade do argumento
G Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira
Caderno Brasileiro de Ensino de Física 35 (3), 1020-1059, 2018
22018
Los niños y el Internet: la Nueva Sociología de la Infancia y el uso de métodos visuales
RL Ordosgoitia, AM Rodrigues
Revista Comunicando 3 (1), 220-233, 2014
22014
The essential foundations of argumentation in science education: a study from the units, taxonomic elements and quality of the argument
G Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira
2018
Breves considerações sobre o tacto no quotidiano: pontos de contacto entre a Teoria Social antropoló-gica e sociológica
AM Rodrigues
CIAS-Centro de Investigação em Antropologia e Saúde, 2008
2008
Livro Verde para o Desenvolvimento da Região Centro
A Ferreira, R Kikuchi, CD Ferreira, R Costa, MJ Cunha, AM Rodrigues
Oeste 15, 89, 2006
2006
Euromime Student at Technical University of Lisbon.“To be…, or not to be” a Non-Traditional Student. Notes from a preliminary research project.
A Rodrigues, J Diniz, C Ferreira, M Humana
Non-traditional students in Higher Education: Looking beyond (in) success …, 0
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–18