Professional development and use of digital technologies by science teachers: A review of theoretical frameworks GWR Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira Research in Science Education 50, 673-708, 2020 | 41 | 2020 |
Conceptions of the nature of science and technology: A study with children and youths in a non-formal science and technology education setting GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira Research in Science Education 48, 1071-1106, 2018 | 28 | 2018 |
Módulos temáticos virtuais: uma proposta pedagógica para o ensino de ciências e o uso das TICs G Fernandes, A Rodrigues, C Ferreira Caderno Brasileiro de Ensino de Física 32 (3), 934-962, 2015 | 11 | 2015 |
Valores e representações corporais em culturas juvenis escolares AJM Rodrigues | 10 | 1997 |
Elaboração e validação de um instrumento de análise sobre o papel do cientista e a natureza da ciência e da tecnologia GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira Investigações em Ensino de Ciências 23 (2), 256-290, 2018 | 9 | 2018 |
Using ICT in inquiry-based science education GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira Springer International Publishing, 2019 | 8 | 2019 |
A Quimera Dos Quotidianos Escolares: Entre a experiência Individual e o Desejo De Colectivo: Estudo etnográfico Das Performances Dos Alunos De Uma Escola secundária AJM Rodrigues PQDT-Global, 2010 | 6 | 2010 |
Los niños y el Internet: la Nueva Sociología de la Infancia y el uso de métodos visuales RL Ordosgoitia, AM Rodrigues Revista Comunicando 3 (1), 220-233, 2014 | 4 | 2014 |
Co-designing a civic educational online game with children AC da Costa, F Rebelo, A Rodrigues Design, User Experience, and Usability: Designing Pleasurable Experiences …, 2017 | 3 | 2017 |
Inquiry-based science education: Characterization and approaches for use of information and communication technology GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ... Using ICT in Inquiry-Based Science Education, 59-92, 2019 | 2 | 2019 |
Os fundamentos essenciais da argumentação no ensino de Ciências: Um estudo a partir das unidades, elementos taxonômicos e qualidade do argumento G Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira Caderno Brasileiro de Ensino de Física 35 (3), 1020-1059, 2018 | 2 | 2018 |
ATIVIDADES INVESTIGATIVAS BASEADAS EM TICE: UM ESTUDO DOS DOMÍNIOS SOCIAL, AFETIVO E COGNITIVO DE CRIANÇAS E JOVENS A PARTIR DOS FUNDAMENTOS ESSENCIAIS DA ARGUMENTAÇÃO NO … GWR Fernandes, AM Rodrigues, CAR Ferreira Investigações em Ensino de Ciências 25 (2), 369-387A, 2020 | 1 | 2020 |
ICT-Based Science Education: Main Digital Resources and Characterisation GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ... Using ICT in Inquiry-Based Science Education, 1-37, 2019 | 1 | 2019 |
Different Theoretical Approaches to the Use of ICT in Science Education GW Rocha Fernandes, AM Rodrigues, CA Rosa Ferreira, ... Using ICT in Inquiry-Based Science Education, 39-58, 2019 | 1 | 2019 |
The essential foundations of argumentation in science education: a study from the units, taxonomic elements and quality of the argument G Fernandes, AM Rodrigues, CA Ferreira | | 2018 |
Breves considerações sobre o tacto no quotidiano: pontos de contacto entre a Teoria Social antropoló-gica e sociológica AM Rodrigues CIAS-Centro de Investigação em Antropologia e Saúde, 2008 | | 2008 |
Livro Verde para o Desenvolvimento da Região Centro A Ferreira, R Kikuchi, CD Ferreira, R Costa, MJ Cunha, AM Rodrigues Oeste 15, 89, 2006 | | 2006 |
Euromime Student at Technical University of Lisbon.“To be…, or not to be” a Non-Traditional Student. Notes from a preliminary research project. A Rodrigues, J Diniz, C Ferreira, M Humana Non-traditional students in Higher Education: Looking beyond (in) success …, 0 | | |