Seguir
Ana Isabel Andrade
Ana Isabel Andrade
Professora Associada, Departamento de Educação e Psicologia, Universidade de Aveiro
Email confirmado em ua.pt - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Janua Linguarum-la porte des langues: l'introduction de l'éveil aux langues dans le curriculum
AI Andrade
Council of Europe, 2003
1392003
Janua linguarum: the gateway to languages: the introduction of language awareness into the curriculum: awakening to languages
M Candelier, AI Andrade
Council of Europe, 2004
1312004
Janua linguarum: the gateway to languages: the introduction of language awareness into the curriculum: awakening to languages
M Candelier, AI Andrade
Council of Europe, 2004
1312004
Didáctica da língua estrangeira: O ensino das línguas estrangeiras: Orientações para uma abordagem comunicativa
AISL Andrade, MHA Carreira
ASA, 1992
821992
Análise e construção da competência plurilingue–alguns percursos didácticos
AI Andrade, MH Araújo e Sá, I Bartolomeu, F Martins, S Melo, L Santos, ...
Didácticas e metodologias de educação–percursos e desafios, 489-506, 2003
712003
Processos de interacção verbal em aula de francês língua estrangeira: funções e modalidades de recurso ao português língua materna
AI Andrade
Processes of verbal interaction in French as a foreign language lessons: the …, 1997
631997
Plurilingual awareness and intercomprehension in the professional knowledge and identity development of language student teachers
AS Pinho, AI Andrade
International Journal of Multilingualism 6 (3), 313-329, 2009
542009
Imagens das línguas e do plurilinguismo: princípios e sugestões de intervenção educativa
AI Andrade, MH Araújo e Sá, G Moreira
Cadernos do LALE, Série propostas 4, 2007
522007
Redefining professional identity: the voice of a language teacher in a context of collaborative learning
AS Pinho, AI Andrade
European Journal of Teacher Education 38 (1), 21-40, 2015
502015
Learning to read the world, learning to look at the linguistic landscape: A primary school study
M Clemente, AI Andrade, F Martins
Linguistic landscapes, multilingualism, and social change, 267-285, 2012
472012
Promoting phonological awareness in pre-primary education: Possibilities of the ‘awakening to languages’ approach
M Lourenço, AI Andrade
Language Awareness 23 (4), 304-318, 2014
432014
Intercompréhension et plurilinguisme:(re) configurateurs épistémologiques d’une didactique des langues?
I Alarcão, AI Andrade, MH Araújo E Sá, S Melo-Pfeifer, L Santos
revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 11-24, 2009
432009
Percursos de consolidação da Didáctica de Línguas em Portugal
I Alarcão, AI Andrade, A Moreira, CM Sá, LA Pereira, MB Canha, S Pinto
Investigar em Educação. Revista da Sociedade Portuguesa de Ciências da …, 2004
362004
Eveil aux langues et approches plurielles: de la formation des enseignants aux pratiques de classe: Claudine Balsiger...[et al.]
C Balsiger, D Bétrix Köhler, JF Pietro, C Perregaux
352012
Línguas e educação: práticas e percursos de trabalho colaborativo. Perspectivas a partir de um projecto
AI Andrade, AS Pinho
Centro de Investigação em Didáctica e Tecnologia na Formação de Formadores …, 2010
352010
ARAÚJO e Sá
AI ANDRADE
MH, 277-298, 2008
352008
De la Didactique de la langue à la didactique des langues: observation d'un parcours épistémologique
I Alarcão, AI Andrade, MH Araújo e Sá, S Melo-Pfeifer
Recherches en didactique des langues et des cultures. Les cahiers de l …, 2009
342009
The ‘Awakening to Languages’ approach at preschool: developing children’s communicative competence
D Coelho, AI Andrade, G Portugal
Language awareness 27 (3), 197-221, 2018
322018
Former à l’intercompréhension
AI Andrade, AS Pinho
Qu’en pensent les futurs, 2003
312003
Learning to read the world, learning to look at the linguistic landscape: A study in the first years of formal education
M Clemente, AI Andrade, F Martins
Linguistic landscapes, multilingualism and social change, 267-285, 2012
282012
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20