Associations between attachment security and social competence in preschool children M Veríssimo, AJ Santos, C Fernandes, N Shin, BE Vaughn Merrill‐Palmer Quarterly (1982-) 60 (1), 80-99, 2014 | 112 | 2014 |
Quality of play, social acceptance and reciprocal friendship in preschool children L Coelho, N Torres, C Fernandes, AJ Santos European Early Childhood Education Research Journal 25 (6), 812-823, 2017 | 89 | 2017 |
Percepção de Competência Parental: Exploração de domínio geral de competência e domínios específicos de auto-eficácia, numa amostra de pais e mães portuguesas B Ferreira, L Monteiro, C Fernandes, J Cardoso, L Veríssimo, AJ Santos Análise Psicológica, 145-156, 2014 | 72 | 2014 |
Children's representations of attachment and positive teacher–child relationships M Veríssimo, N Torres, F Silva, C Fernandes, BE Vaughn, AJ Santos Frontiers in psychology 8, 2270, 2017 | 56 | 2017 |
Early father–child and mother–child attachment relationships: contributions to preschoolers’ social competence C Fernandes, L Monteiro, AJ Santos, M Fernandes, M Antunes, ... Attachment & Human Development 22 (6), 687-704, 2020 | 43 | 2020 |
Affiliative subgroups in preschool classrooms: Integrating constructs and methods from social ethology and sociometric traditions AJ Santos, JR Daniel, C Fernandes, BE Vaughn PloS one 10 (7), e0130932, 2015 | 43 | 2015 |
A relação entre a qualidade da vinculação à mãe e o desenvolvimento da competência social em crianças de idade pré escolar M Verissimo, C Fernandes, AJ Santos, I Peceguina, BE Vaughn, KK Bost Psicologia: Reflexão e Crítica 24, 292-299, 2011 | 43 | 2011 |
Escala de Sentimento de Competência Parental: Análise confirmatória do modelo de medida numa amostra de pais portugueses B Ferreira, M Veríssimo, AJ Santos, C Fernandes, JP Cardoso Laboratório de Psicologia 9, 147-155, 2011 | 32 | 2011 |
Early attachment to mothers and fathers: Contributions to preschoolers' emotional regulation C Fernandes, M Fernandes, AJ Santos, M Antunes, L Monteiro, ... Frontiers in psychology 12, 660866, 2021 | 20 | 2021 |
Preschoolers’ secure base script representations predict teachers’ ratings of social competence and externalizing behavior M Fernandes, M Verissimo, AJ Santos, C Fernandes, M Antunes, ... Attachment & Human Development 21 (3), 265-274, 2019 | 16 | 2019 |
Network dynamics of affiliative ties in preschool peer groups JR Daniel, AJ Santos, C Fernandes, BE Vaughn Social Networks 57, 63-69, 2019 | 15 | 2019 |
Relation between attachment and obesity in preschool years: A systematic review of the literature AF Santos, MC Martins, C Fernandes, KK Bost, M Veríssimo Nutrients 13 (10), 3572, 2021 | 14 | 2021 |
Caregivers’ perceived emotional and feeding responsiveness toward preschool children: Associations and paths of influence C Fernandes, AF Santos, M Fernandes, AJ Santos, K Bost, M Verissimo Nutrients 13 (4), 1334, 2021 | 13 | 2021 |
Mothers, fathers, sons, and daughters: Are there sex differences in the organization of secure base behavior during early childhood C Fernandes, M Veríssimo, L Monteiro, M Antunes, BE Vaughn, ... Infant Behavior and Development 50, 213-223, 2018 | 13 | 2018 |
O reduzido envolvimento social: implicações para o ajustamento psicossocial de crianças em contexto pré-escolar AJ Santos, L Monteiro, T Sousa, C Fernandes, N Torres, B Vaughn Psicologia: Reflexão e Crítica 28, 186-193, 2015 | 12 | 2015 |
Efeitos de idade e sexo no autoconceito de crianças pré-escolares A Pinto, A Gatinho, C Fernandes, M Veríssimo Psicologia: Reflexão e Crítica 28 (3), 632-638, 2015 | 11 | 2015 |
Convergent and discriminant validities of SCBE-30 questionnaire using correlated trait–correlated method Minus One M Fernandes, AJ Santos, M Antunes, C Fernandes, L Monteiro, ... Frontiers in Psychology 11, 571792, 2020 | 5 | 2020 |
Uma análise exploratória das relações entre as representações de vinculação do pai e o seu envolvimento em atividades práticas e lúdicas. L Monteiro, R Maia, C Fernandes, M Fernandes, M Antunes, M Veríssimo Análise Psicológica 37 (4), 507-519, 2019 | 5 | 2019 |
Low social engagement: Implications for children psychosocial adjustment in the preschool context AJ Santos, L Monteiro, T Sousa, C Fernandes, N Torres, B Vaughn Psicologia, Reflexão e Crítica 28 (1), 186, 2015 | 5 | 2015 |
Concordância entre dados antropométricos reportados vs. medidos e relação com as práticas parentais alimentares em idade pré-escolar AF Santos, C Fernandes, S Cardia, M Fernandes, KK Bost, M Veríssimo Análise Psicológica 38 (1), 33-50, 2020 | 4 | 2020 |