Follow
Ana Maria Cristóvão
Ana Maria Cristóvão
Centro de Investigação em Educação e Psicologia
Verified email at uevora.pt
Title
Cited by
Cited by
Year
Social and emotional learning and academic achievement in Portuguese schools: A bibliometric study
AM Cristóvão, AA Candeias, J Verdasca
Frontiers in psychology 8, 265202, 2017
1362017
The relationship between emotional intelligence ability and teacher efficacy
S Valente, A Veiga-Branco, H Rebelo, AA Lourenço, AM Cristóvão
Universal Journal of Educational Research, 2020
702020
Development of socio-emotional and creative skills in primary education: Teachers' perceptions about the Gulbenkian xxi school learning communities project
AM Cristóvão, AA Candeias, JL Verdasca
Frontiers in Education 4, 160, 2020
392020
Perceções de professores do primeiro ciclo do ensino básico sobre a integração de tecnologia educativa no processo de ensino e aprendizagem: o caso das comunidades escolares de …
AM Cristóvão, JL Verdasca, JL Ramos, H Rebelo
Revista Brasileira de Educação 27, e270039, 2022
72022
Promoção de mudanças na aprendizagem: o caso das comunidades escolares de Aprendizagem Gulbenkian XXI
J Verdasca, J Ramos, A Candeias, A Cristóvão, R Monginho, I Calisto
CIEP-UEvora, 2020
62020
How to enhance students’ self-regulation
R Payan-Carreira, L Sebastião, AM Cristóvão, H Rebelo
Jorja Dutton, 2022
52022
Development of Socio-Emotional and Creative Skills in Primary Education: Teachers' Perceptions About the Gulbenkian XXI School Learning Communities Project. Frontiers in …
A Cristovao, A Candeias, JL Verdasca
52019
Acompanhamento científico do projeto TurmaMais: dos processos aos produtos
I Fialho, J Verdasca, H Salgueiro, AM Cristóvão
Centro de Investigação em Educação e Psicologia-Universidade de Évora, 2013
42013
Projeto TurmaMais: importância da formação em avaliação das aprendizagens
M Cid, A Cristóvão, H Salgueiro
Educación Cubana, 2013
42013
Emotional education for sustainable development: a curriculum analysis of teacher training in Portugal and Spain
AM Cristóvão, S Valente, H Rebelo, AF Ruivo
Frontiers in Education 8, 1165319, 2023
32023
Perceções de professores de 1. º ciclo sobre a implementação de um programa de promoção de mudanças no processo de ensino e aprendizagem. O caso das comunidades escolares de …
A Cristóvão, J Verdasca, A Candeias
Revista Portuguesa de Investigação Educacional, 2019
32019
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
AA Candeias, I Calisto, AM Cristovão, JC Verdasca, P Vilia
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 081-084, 2017
32017
O projeto TurmaMais, alguns fatores de eficácia e medidas de combate ao insucesso escolar
I Fialho, H Salgueiro, AM Cristóvão
Educación Cubana, 2013
32013
Dinâmicas inovadoras e promotoras de ambientes de Aprendizagem para o Bem-Estar
AM Cristóvão
Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 9, 157-180, 2022
12022
Emotional literacy program (elp)–how to improve learning for well-being
A Cristóvão, M Candeias, J Verdasca
EDULEARN15 Proceedings, 7761-7767, 2015
12015
Plano da matemática: uma avaliação do processo de implementação
AML Cristovão
12010
V Congresso nacional de educação para a saúde–Livro de resumos
M Coppi, M Pequeno, H Oliveira, F Tirapicos, AM Cristóvão, J Bonito
Centro de Investigação em Educação e Psicologia da Universidade de Évora, 2023
2023
PERCEPCIONES DE LOS MAESTROS DE EDUCACIÓN BÁSICA SOBRE LA INTEGRACIÓN DE LA TECNOLOGÍA EDUCATIVA EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE: EL CASO DE LAS COMUNIDADES DE …
AM Cristóvão, JL Verdasca, JL Ramos, H Rebelo
Revista Brasileira de Educação 27, e270039, 2022
2022
Projeto EducArte: Relatório de Avaliação
AM Cristóvão
CIEP, 2022
2022
PERCEPTIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON THE USE OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS: THE CASE OF GULBENKIAN XXI LEARNING COMMUNITIES
AM Cristóvão, JL Verdasca, JL Ramos, H Rebelo
Revista Brasileira de Educação 27, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20