Follow
Inês Messias
Inês Messias
Professora Adjunta, ESE - IP Santarém, Departamento de Tecnologia Educativa
Verified email at ese.ipsantarem.pt - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Embracing Web 2.0 & 3.0 tools to support lifelong learning-Let learners connect
A Loureiro, I Messias, M Barbas
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 532-537, 2012
722012
Students' engagement in Distance Learning: Creating a scenario with LMS and Social Network aggregation
I Messias, L Morgado, M Barbas
Computers in Education (SIIE), 2015 International Symposium on, 44-49, 2015
192015
Competences and Learning Profiles of Digital Age’s Students
A Loureiro, I Messias
Handbook of Research on Engaging Digital Natives in Higher Education …, 2016
112016
Facebook+ LMS: cenários para o envolvimento do estudante na aprendizagem a distância
I Messias, L Morgado
Facebook e educação: publicar, curtir, compartilhar, 403-427, 2014
72014
Second Life®: Criar|Produzir|Importar.
A Moreira, M Barbas, I Messias, H Almeida, J Campiche
62009
Learning during emergency remote teaching in Portugal: higher education students' emotional snapshot
P Cardoso, L Morgado, A Paiva, J Paz, E Mendes, A Loureiro, I Messias, ...
Impact of Digital Transformation in Teacher Training Models, 101-130, 2022
42022
Facebook+ Moodle: environments to foster student´ s involvement in distance learning
I Messias, L Morgado
ICERI2014. International Conference of Education, Research and Innovation …, 2014
32014
e-skills, soft skills & social skills-students' competences on a digital age
I Messias, A Loureiro, M Barbas
32012
Learning in Knowledge Society: the different roles of VLEs & PLEs
A Loureiro, I Messias, M Barbas
5th WSKS (5th World Summit in the Knowledge Society), 2012
32012
Online communication and assessment practices during the Covid Pandemic: a study of the portuguese higher education students’ perceptions
L Morgado, J Paz, H Pereira, A Loureiro, I Messias, P Cardoso, A Paiva, ...
EDEN 2021 Annual Conference, Lessons from a Pandemic for the Future of the …, 2021
22021
Tecnologias e estratégias de comunicação online durante a pandemia covid-19: o caso das instituições de ensino superior em Portugal
A Loureiro, MF Vieira, NR Oliveira, L Morgado, A Runa, C Seco, ...
XII Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na …, 2021
22021
Ambientes Híbridos em Educação a Distância: Cenários para criação de envolvimento do estudante na rede
I Messias
Universidade Aberta, 2016
22016
Visualyzart Project–The Role in Education
M Barbas, A Loureiro, I Messias, N Pacheco
Procedia-Social and Behavioral Sciences 191, 2829-2834, 2015
22015
Competences for Collaboration and Knowledge Sharing in Digital Society-A case study with an Erasmus Intensive Programme
I Messias, A Loureiro
Proceedings of the INTED2014, the 8th International Technology, Education …, 2014
22014
Do ensino presencial ao ensino a distância: desenho e conceção do e-Campus do IPSantarém
A Loureiro, D Rocha, I Messias
Livro de Resumos 9. º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino …, 2023
12023
Projeto VISUALYZART-testagem da plataforma yvision, visões e perceções dos participantes
M Barbas, A Loureiro, I Messias
REVISTA DA UIIPS 1 (3), 56-67, 2013
12013
Conhecimentos, atitudes e comportamentos dos estudantes do ensino superior quanto à sustentabilidade: a identificação de gaps
S Leal, JAM Nascimento, A Loureiro, LC Barradas, S Oliveira, I Messias
V Congresso Ibero-Americano de Responsabilidade Social-CRIARS, 2023
2023
2nd International Congress on 21st Century Literacies: book of proceedings
A Loureiro, D Rocha, I Messias, NR Oliveira, R Lopes
Instituto Politécnico de Santarém, 2023
2023
Modelo Pedagógico para o Ensino a Distância e Modelo do Campus virtual (versão 1.0 _ setembro de 2023)
A Loureiro, I Messias, D Rocha
Instituto Politécnico de Santarém, 2023
2023
User Perceptions About Online Personal Data Transmissibility
P Pincho, I Messias, B Alturas
Confronting Security and Privacy Challenges in Digital Marketing, 140-158, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20