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João Pedro Baptista
João Pedro Baptista
University of Beira Interior. University of Trás-os-Montes and Alto Douro
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Título
Citado por
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Ano
Understanding fake news consumption: A review
JP Baptista, A Gradim
Social Sciences 9 (10), 185, 2020
1132020
Online disinformation on Facebook: the spread of fake news during the Portuguese 2019 election
JP Baptista, A Gradim
Journal of contemporary European studies 30 (2), 297-312, 2022
392022
The influence of political ideology on fake news belief: The Portuguese case
JP Baptista, E Correia, A Gradim, V Piñeiro-Naval
Publications 9 (2), 23, 2021
272021
Partidismo:¿ el verdadero aliado de las fake news? Un análisis comparativo del efecto sobre la creencia y la divulgación
JP Baptista, E Correia, A Gradim, V Piñeiro-Naval
Revista Latina de Comunicación Social, 23-47, 2021
152021
“Brave New World” of Fake News: How It Works
JP Baptista, A Gradim
Javnost-the public 28 (4), 426-443, 2021
142021
Ethos, pathos e logos. Análise comparativa do processo persuasivo das (fake) news
J Baptista
Eikon 1 (7), 2020
82020
A working definition of fake news
JP Baptista, A Gradim
Encyclopedia 2 (1), 2022
72022
Ideologia Política Esquerda-Direita–Estudo Exploratório do Eleitorado Português
JP Baptista, M Loureiro
Interações: Sociedade e as novas modernidades, 57-80, 2018
72018
General Knowledge and Perception of Portuguese Children About COVID-19
BP Toniolo, JP Baptista, C Ramos, V Piñeiro-Naval, A Gradim
International Conference on Information Technology & Systems, 179-197, 2021
42021
Partisanship: The true ally of fake news? a comparative analysis of the effect on belief and spread
JP Baptista, ER Correia, AG Alves, V Piñeiro-Naval
Revista Latina de Comunicacion Social, 23-46, 2021
42021
Una perspectiva hispánica sobre la actual investigación en comunicación (2014-2019)
V Piñeiro-Naval, R Morais, JP Baptista
Revista general de información y documentación 31 (2), 697-718, 2021
32021
Elections and fact-checking in Portugal: the case of the 2019 and 2022 legislative elections
JP Baptista, P Jerónimo, V Piñeiro-Naval, A Gradim
Profesional de la información 31 (6), 2022
22022
Use social media knowledge for exploring the portuguese wine industry: following talks and perceptions?
G Pérez-Rodríguez, JP Baptista, G Igrejas, F Fdez-Riverola, A Lourenço
Scientific Programming 2022, 2022
22022
A ciência cognitiva e a crença em fake news: um estudo exploratório
JP Baptista, E Correia, A Gradim, V Piñeiro-Naval
Eikon, 2021
22021
Who Believes in Fake News? Identification of Political (A) Symmetries
JP Baptista, A Gradim
Social Sciences 11 (10), 460, 2022
12022
Bullshit receptivity: what matters is who said it, not what is said
JP Baptista, A Gradim, E Correia
Journal of Digital Media & Interaction 5 (12), 7-23, 2022
12022
Fact-Checking: A Journalistic Movement yet to Be Discovered? Audience Attitudes and Familiarity Levels in Portugal
J Pedro Baptista, A Gradim, M Loureiro, F Ribeiro
Proceedings TEEM 2022: Tenth International Conference on Technological …, 2023
2023
Fact-checking: uma prática recente em Portugal? Análise da perceção da audiência
JP Baptista, A Gradim, M Loureiro, F Ribeiro
Anuario Electrónico de Estudios en Comunicación Social" Disertaciones" 16 (1), 2023
2023
A relação entre a crença em fake news e as estratégias para procurar informação dos jovens portugueses.
J Pedro Baptista, A Gradim, E Correia
Observatorio (OBS*) 16 (3), 2022
2022
Discursos de presidentes:¿ Rezagos, adelantos o meras palabras?
PR Mourão, JP Baptista
Revista Latina de Comunicación Social, 313-346, 2022
2022
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Artigos 1–20