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Abílio Oliveira
Abílio Oliveira
Professor Associado (com Agregação), DCTI, ISCTE - Instituto Universitário de Lisboa
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Título
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Ano
Attached to meat?(Un) Willingness and intentions to adopt a more plant-based diet
J Graça, MM Calheiros, A Oliveira
Appetite 95, 113-125, 2015
5562015
Meat, beyond the plate. Data-driven hypotheses for understanding consumer willingness to adopt a more plant-based diet
J Graça, A Oliveira, MM Calheiros
Appetite 90, 80-90, 2015
3472015
Does ease-of-use contributes to the perception of enjoyment? A case of gamification in e-banking
LF Rodrigues, A Oliveira, CJ Costa
Computers in Human Behavior 61, 114-126, 2016
2512016
Playing seriously–How gamification and social cues influence bank customers to use gamified e-business applications
LF Rodrigues, A Oliveira, CJ Costa
Computers in human behavior 63, 392-407, 2016
2372016
Situating moral disengagement: Motivated reasoning in meat consumption and substitution
J Graça, MM Calheiros, A Oliveira
Personality and Individual Differences 90, 353-364, 2016
1932016
Main gamification concepts: A systematic mapping study
LF Rodrigues, A Oliveira, H Rodrigues
Heliyon 5 (7), 2019
1842019
Moral disengagement in harmful but cherished food practices? An exploration into the case of meat
J Graça, MM Calheiros, A Oliveira
Journal of agricultural and environmental ethics 27, 749-765, 2014
1302014
Gamification: A framework for designing software in e-banking
LF Rodrigues, CJ Costa, A Oliveira
Computers in Human behavior 62, 620-634, 2016
1262016
Why are women less likely to support animal exploitation than men? The mediating roles of social dominance orientation and empathy
J Graça, MM Calheiros, A Oliveira, TL Milfont
Personality and Individual Differences 129, 66-69, 2018
1232018
Arriscar morrer para sobreviver: olhar sobre o suicídio adolescente
A Oliveira, L Amâncio, D Sampaio
Análise Psicológica 19 (4), 509-521, 2001
1032001
How does the web game design influence the behavior of e-banking users?
LF Rodrigues, CJ Costa, A Oliveira
Computers in Human Behavior 74, 163-174, 2017
992017
O Desafio da Morte
A Oliveira
Âncora editora, 2008
832008
O desafio da morte: convite a uma viagem interior
A Oliveira
Notícias, 1999
83*1999
Representações sociais do suicídio em estudantes do ensino secundário
D Sampaio, A Oliveira, M da Graça Vinagre, M Gouveia-Pereira, N Santos
Análise Psicológica 18 (2), 139-155, 2000
792000
The adoption of gamification in e-banking
LF Rodrigues, CJ Costa, A Oliveira
Proceedings of the 2013 international conference on information systems and …, 2013
652013
Assessing consumer literacy on financial complex products
LF Rodrigues, A Oliveira, H Rodrigues, CJ Costa
Journal of Behavioral and Experimental Finance 22, 93-104, 2019
592019
A análise factorial de correspondências na investigação em psicologia: Uma aplicação ao estudo das representações sociais do suicídio adolescente
A Oliveira, V Amaral
Análise Psicológica 25 (2), 271-293, 2007
532007
Ilusões: a melodia eo sentido da vida na idade das emoções: representações sociais da morte, do suicídio e da música na adolescência
A Oliveira, L Amâncio, D Sampaio, ...
472004
How gamification can influence the web design and the customer to use the e-banking systems
LF Rodrigues, CJ Costa, A Oliveira
Proceedings of the International Conference on Information Systems and …, 2014
452014
Ilusões na idade das emoções: Representações sociais da morte, do suicídio e da música na adolescência
A Oliveira
Fundação Calouste Gulbenkian, 2008
402008
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20