Um olhar sobre a inclusão S Freire Revista de Educação, 5-20, 2008 | 398 | 2008 |
Inclusive ideals/inclusive practices: how far is a dream from reality? Five comparative case studies S Freire, M César European journal of special needs education 18 (3), 341-354, 2003 | 134 | 2003 |
A discussão de controvérsias sociocientíficas na formação de professores C Galvão, P Reis, S Freire Ciência & Educação 17 (03), 505-522, 2011 | 80 | 2011 |
Ensinar ciências, aprender ciências: o contributo do projeto internacional PARSEL para tornar a ciência mais relevante para os alunos. C Galvão, P Reis, S Freire, C Faria Porto Editora, 2011 | 79 | 2011 |
Compreendendo a aprendizagem da linguagem científica na formação de professores de ciências T Oliveira, A Freire, C Carvalho, M Azevedo, S Freire, M Baptista Educar em Revista, 19-33, 2009 | 79 | 2009 |
Constructing scientific explanations: A system of analysis for students’ explanations V De Andrade, S Freire, M Baptista Research in Science Education 49, 787-807, 2019 | 62 | 2019 |
A diferenciação pedagógica no contexto da educação inclusiva VO Maia, S Freire Revista Exitus 10, 2020 | 49 | 2020 |
Evolution of the Portuguese special education system. A deaf child's life in a regular school-is it possible to have hope? AS Freire, M Cesar Educational and Child Psychology 19 (2), 76-96, 2002 | 45 | 2002 |
Identity construction through schooling: Listening to students' voices S Freire, C Carvalho, A Freire, M Azevedo, T Oliveira European educational research journal 8 (1), 80-88, 2009 | 38 | 2009 |
Student–teacher closeness and conflict in students with and without special educational needs S Freire, J Pipa, C Aguiar, F Vaz da Silva, S Moreira British Educational Research Journal 46 (3), 480-499, 2020 | 37 | 2020 |
Enhancing the popularity and the relevance of science teaching in Portuguese science classes C Galvão, P Reis, S Freire, P Almeida Research in Science Education 41, 651-666, 2011 | 34 | 2011 |
" Como trabalham os cientistas?": potencialidades de uma atividade de escrita para a discussão acerca da natureza da ciência nas aulas de ciências C Faria, S Freire, C Galvão, P Reis, O Figueiredo Ciência & Educação (Bauru) 20, 1-22, 2014 | 30 | 2014 |
Creating inclusive learning environments: Difficulties and opportunities within the new political ethos S Freire Journal of deaf studies and deaf education 14 (1), 131-135, 2009 | 30 | 2009 |
Students at risk of dropping out: how to promote their engagement with school science? C Faria, S Freire, C Galvão, P Reis, M Baptista Science Education International, 20-39, 2012 | 27 | 2012 |
Investigações em aulas de ciências Físico-Químicas. Mudança nas percepções de alunos do 8º ano relativamente ao Ensino e Avaliação M Baptista, A Freire Investigação em Educação 5, 237-257, 2006 | 27 | 2006 |
The construction of a reasoned explanation of a health phenomenon: An analysis of competencies mobilized C Faria, S Freire, M Baptista, C Galvão International Journal of Science Education 36 (9), 1476-1490, 2014 | 26 | 2014 |
Students' mechanistic reasoning in practice: Enabling functions of drawing, gestures and talk V De Andrade, Y Shwartz, S Freire, M Baptista Science education 106 (1), 199-225, 2022 | 20 | 2022 |
Tarefas de investigação em aulas de física: um estudo com alunos do 8º ano MLM Baptista, S Freire, AM Freire Revista Caderno Pedagógico 10 (1), 2013 | 19 | 2013 |
O Processo de Inclusão de Alunos Surdos na Escola Regula: Um Estudo de Caso ASMS Freire PQDT-Global, 2006 | 19 | 2006 |
New curricular material for science classes: how do students evaluate it? S Freire, C Faria, C Galvão, P Reis Research in Science Education 43, 163-178, 2013 | 17 | 2013 |