Seguir
Sofia Freire
Sofia Freire
Instituto de Educação, Universidade de Lisboa
Email confirmado em campus.ul.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
Um olhar sobre a inclusão
S Freire
Revista de Educação, 5-20, 2008
3982008
Inclusive ideals/inclusive practices: how far is a dream from reality? Five comparative case studies
S Freire, M César
European journal of special needs education 18 (3), 341-354, 2003
1342003
A discussão de controvérsias sociocientíficas na formação de professores
C Galvão, P Reis, S Freire
Ciência & Educação 17 (03), 505-522, 2011
802011
Ensinar ciências, aprender ciências: o contributo do projeto internacional PARSEL para tornar a ciência mais relevante para os alunos.
C Galvão, P Reis, S Freire, C Faria
Porto Editora, 2011
792011
Compreendendo a aprendizagem da linguagem científica na formação de professores de ciências
T Oliveira, A Freire, C Carvalho, M Azevedo, S Freire, M Baptista
Educar em Revista, 19-33, 2009
792009
Constructing scientific explanations: A system of analysis for students’ explanations
V De Andrade, S Freire, M Baptista
Research in Science Education 49, 787-807, 2019
622019
A diferenciação pedagógica no contexto da educação inclusiva
VO Maia, S Freire
Revista Exitus 10, 2020
492020
Evolution of the Portuguese special education system. A deaf child's life in a regular school-is it possible to have hope?
AS Freire, M Cesar
Educational and Child Psychology 19 (2), 76-96, 2002
452002
Identity construction through schooling: Listening to students' voices
S Freire, C Carvalho, A Freire, M Azevedo, T Oliveira
European educational research journal 8 (1), 80-88, 2009
382009
Student–teacher closeness and conflict in students with and without special educational needs
S Freire, J Pipa, C Aguiar, F Vaz da Silva, S Moreira
British Educational Research Journal 46 (3), 480-499, 2020
372020
Enhancing the popularity and the relevance of science teaching in Portuguese science classes
C Galvão, P Reis, S Freire, P Almeida
Research in Science Education 41, 651-666, 2011
342011
" Como trabalham os cientistas?": potencialidades de uma atividade de escrita para a discussão acerca da natureza da ciência nas aulas de ciências
C Faria, S Freire, C Galvão, P Reis, O Figueiredo
Ciência & Educação (Bauru) 20, 1-22, 2014
302014
Creating inclusive learning environments: Difficulties and opportunities within the new political ethos
S Freire
Journal of deaf studies and deaf education 14 (1), 131-135, 2009
302009
Students at risk of dropping out: how to promote their engagement with school science?
C Faria, S Freire, C Galvão, P Reis, M Baptista
Science Education International, 20-39, 2012
272012
Investigações em aulas de ciências Físico-Químicas. Mudança nas percepções de alunos do 8º ano relativamente ao Ensino e Avaliação
M Baptista, A Freire
Investigação em Educação 5, 237-257, 2006
272006
The construction of a reasoned explanation of a health phenomenon: An analysis of competencies mobilized
C Faria, S Freire, M Baptista, C Galvão
International Journal of Science Education 36 (9), 1476-1490, 2014
262014
Students' mechanistic reasoning in practice: Enabling functions of drawing, gestures and talk
V De Andrade, Y Shwartz, S Freire, M Baptista
Science education 106 (1), 199-225, 2022
202022
Tarefas de investigação em aulas de física: um estudo com alunos do 8º ano
MLM Baptista, S Freire, AM Freire
Revista Caderno Pedagógico 10 (1), 2013
192013
O Processo de Inclusão de Alunos Surdos na Escola Regula: Um Estudo de Caso
ASMS Freire
PQDT-Global, 2006
192006
New curricular material for science classes: how do students evaluate it?
S Freire, C Faria, C Galvão, P Reis
Research in Science Education 43, 163-178, 2013
172013
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20