Seguir
Fátima Leal
Fátima Leal
Email confirmado em uevora.pt - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Higher education and sustainable development goals (SDG)—potential contribution of the undergraduate courses of the school of social sciences of the University of Évora
E Chaleta, M Saraiva, F Leal, I Fialho, A Borralho
Sustainability 13 (4), 1828, 2021
1132021
Aspetos afetivos e regulatórios durante o processo de estudo de estudantes do ensino superior
F Leal, L Grácio
Educar hoje: diálogos entre psicologia, educação e currículo, 75-104, 2019
52019
University teachers’ conceptions of the university and the place of sustainability
E Chaleta, M Saraiva, L Sebastião, M Cid, A M. Diniz, F Leal, P Quaresma, ...
Sustainability 13 (4), 1955, 2021
42021
Concepções de aprendizagem em estudantes de Ensino Superior: validação do Conceptions of Learning Inventory (COLI) para uma amostra de estudantes portugueses do ensino superior
L Grácio, E Chaleta, G Ramalho, MJ Velez, F Leal, J Silva, L Sebastião, ...
Educação: Temas e Problemas 9, 33-44, 2011
42011
Estratégias de estudo e de aprendizagem de estudantes de Ensino Superior
F Leal
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 31, e0233349, 2023
32023
The relationships between social intelligence, social competence and abstract intelligence–a study of validity with Portuguese gifted and non gifted children
AA Candeia, F Leal, H Barahona, M Charrua, AO Matos, G Franco, C Dias, ...
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 151-157, 2009
32009
Face-to-Face and Remote Learning During the Confinement Due to Covid19: The Experience of Higher Education Students
F Leal, ME Chaleta
International Journal of Higher Education Pedagogies 1 (1), 30-35, 2020
22020
Experiências do sentir, do pensar e do regular a aprendizagem no ensino superior
FH Leal
22018
Adaptation and validation of the course experience questionnaire for portuguese higher education students
E Chaleta, L Gracio, A Sampaio, F Leal, J Silva
EDULEARN12 Proceedings, 2506-2506, 2012
22012
Adaptação e validação do CEQ–Questionário de Experiência no Curso–Contributo para a qualidade do ensino superior português
E Chaleta, A Sampaio, M Saraiva, L Grácio, F Leal, G Santos, L Sebastião, ...
Associação Portuguesa para a Qualidade (APQ), 2012
22012
ESTUDO DO IMPACTO DO NÍVEL SÓCIO-ECONÓMICO NAS COMPETÊNCIAS SÓCIOEMOCIONAISE NA PARTICIPAÇÃO SOCIAL DE ALUNOS COM DIFICULDADES DE APRENDIZAGEM, NO 1º CICLO DO ENSINO BÁSICO
F Leal, AA Candeias
International Journal of Developmental and Educational Psychology 3 (1), 641-652, 2010
22010
Experiences of Higher Education students during the Covid19 confinement: advantages, disadvantages and differences between face-to-face and Remote Learning
F Leal
INTED2021 Proceedings, 8617-8622, 2021
12021
Concepções sobre o que é aprender em professores universitários das áreas de Ciências Sociais e de Ciências e Tecnologia
E Chaleta, P Quaresma, I Fialho, L Sebastião, F Leal, L Rato, M Cid, ...
12020
O ensino e a aprendizagem em contexto de pandemia: O programa Online Study
E Chaleta, M Saraiva, F Leal
APQ-Associação Portuguesa para a Qualidade, 2020
12020
Study of Exploratory Model about the Effects of Cognitive Abilities, Socio Emotional Competences in School Achievement
AA Candeias, M Oliveira, C Dias, F Leal
12013
Study And learning strategies In Higher Education students
F Leal
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 31 (119), 2023
2023
THE EXPERIENCES OF UNIVERSITY STUDENTS IN NON-FACE-TO-FACE CLASSES DURING THE COVID19 PANDEMIC–A PHENOMENOGRAPHIC PERSPECTIVE
F Leal, E Chaleta
higher education 17, 18, 2022
2022
Higher Education Students’ perceptions about the effects of the confinement on study and learning processes
F Leal
Proceedings of The 4th International Conference on Teaching, Learning and …, 2021
2021
Perceptions of higher education students about the consequences of their academic emotions
F Leal
Proceedings of EDULEARN21 Conference, 13th International Conference on …, 2021
2021
Consequências das emoções de realização académica para a qualidade da aprendizagem de estudantes universitários
F Leal
RIQUAL-Rede de Investigadores da Qualidade, 2021
2021
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20