Higher education and sustainable development goals (SDG)—potential contribution of the undergraduate courses of the school of social sciences of the University of Évora E Chaleta, M Saraiva, F Leal, I Fialho, A Borralho Sustainability 13 (4), 1828, 2021 | 113 | 2021 |
Aspetos afetivos e regulatórios durante o processo de estudo de estudantes do ensino superior F Leal, L Grácio Educar hoje: diálogos entre psicologia, educação e currículo, 75-104, 2019 | 5 | 2019 |
University teachers’ conceptions of the university and the place of sustainability E Chaleta, M Saraiva, L Sebastião, M Cid, A M. Diniz, F Leal, P Quaresma, ... Sustainability 13 (4), 1955, 2021 | 4 | 2021 |
Concepções de aprendizagem em estudantes de Ensino Superior: validação do Conceptions of Learning Inventory (COLI) para uma amostra de estudantes portugueses do ensino superior L Grácio, E Chaleta, G Ramalho, MJ Velez, F Leal, J Silva, L Sebastião, ... Educação: Temas e Problemas 9, 33-44, 2011 | 4 | 2011 |
Estratégias de estudo e de aprendizagem de estudantes de Ensino Superior F Leal Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 31, e0233349, 2023 | 3 | 2023 |
The relationships between social intelligence, social competence and abstract intelligence–a study of validity with Portuguese gifted and non gifted children AA Candeia, F Leal, H Barahona, M Charrua, AO Matos, G Franco, C Dias, ... International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 151-157, 2009 | 3 | 2009 |
Face-to-Face and Remote Learning During the Confinement Due to Covid19: The Experience of Higher Education Students F Leal, ME Chaleta International Journal of Higher Education Pedagogies 1 (1), 30-35, 2020 | 2 | 2020 |
Experiências do sentir, do pensar e do regular a aprendizagem no ensino superior FH Leal | 2 | 2018 |
Adaptation and validation of the course experience questionnaire for portuguese higher education students E Chaleta, L Gracio, A Sampaio, F Leal, J Silva EDULEARN12 Proceedings, 2506-2506, 2012 | 2 | 2012 |
Adaptação e validação do CEQ–Questionário de Experiência no Curso–Contributo para a qualidade do ensino superior português E Chaleta, A Sampaio, M Saraiva, L Grácio, F Leal, G Santos, L Sebastião, ... Associação Portuguesa para a Qualidade (APQ), 2012 | 2 | 2012 |
ESTUDO DO IMPACTO DO NÍVEL SÓCIO-ECONÓMICO NAS COMPETÊNCIAS SÓCIOEMOCIONAISE NA PARTICIPAÇÃO SOCIAL DE ALUNOS COM DIFICULDADES DE APRENDIZAGEM, NO 1º CICLO DO ENSINO BÁSICO F Leal, AA Candeias International Journal of Developmental and Educational Psychology 3 (1), 641-652, 2010 | 2 | 2010 |
Experiences of Higher Education students during the Covid19 confinement: advantages, disadvantages and differences between face-to-face and Remote Learning F Leal INTED2021 Proceedings, 8617-8622, 2021 | 1 | 2021 |
Concepções sobre o que é aprender em professores universitários das áreas de Ciências Sociais e de Ciências e Tecnologia E Chaleta, P Quaresma, I Fialho, L Sebastião, F Leal, L Rato, M Cid, ... | 1 | 2020 |
O ensino e a aprendizagem em contexto de pandemia: O programa Online Study E Chaleta, M Saraiva, F Leal APQ-Associação Portuguesa para a Qualidade, 2020 | 1 | 2020 |
Study of Exploratory Model about the Effects of Cognitive Abilities, Socio Emotional Competences in School Achievement AA Candeias, M Oliveira, C Dias, F Leal | 1 | 2013 |
Study And learning strategies In Higher Education students F Leal Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 31 (119), 2023 | | 2023 |
THE EXPERIENCES OF UNIVERSITY STUDENTS IN NON-FACE-TO-FACE CLASSES DURING THE COVID19 PANDEMIC–A PHENOMENOGRAPHIC PERSPECTIVE F Leal, E Chaleta higher education 17, 18, 2022 | | 2022 |
Higher Education Students’ perceptions about the effects of the confinement on study and learning processes F Leal Proceedings of The 4th International Conference on Teaching, Learning and …, 2021 | | 2021 |
Perceptions of higher education students about the consequences of their academic emotions F Leal Proceedings of EDULEARN21 Conference, 13th International Conference on …, 2021 | | 2021 |
Consequências das emoções de realização académica para a qualidade da aprendizagem de estudantes universitários F Leal RIQUAL-Rede de Investigadores da Qualidade, 2021 | | 2021 |