Follow
Sérgio Francisco Sargo Ferreira Lopes
Sérgio Francisco Sargo Ferreira Lopes
ISPGAYA - Instituto Superior Politécnico Gaya
Verified email at ispgaya.pt - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Exploring the benefits of combining devops and agile
F Almeida, J Simões, S Lopes
Future Internet 14 (2), 63, 2022
662022
The importance of the ITIL framework in managing Information and Communication Technology Services
S Lopes
International Journal of Advanced Engineering Research and Science 8 (5 …, 2021
142021
The Flipped Classroom and Higher Education - Experiences with Computer Science Students
S Lopes, L Gouveia, P Reis
International Journal of Advanced Engineering Research and Science (IJAERS …, 2019
142019
O modelo de ensino da flipped classroom (sala de aula invertida) no âmbito do ensino superior (apresentação)
S Lopes, LB Gouveia, P Reis
Dias de Investigação na UFP 2016, 2016
72016
O método MaCAIES: uma proposta metodológica para a implementação da sala de aula invertida no Ensino Superior
S Lopes, L Gouveia, P Reis
Research, Society and Development - ISSN 2525-3409 9 (1), 1-17, 2019
42019
Perceptions on gamification towards cybersecurity literacy: social sustainability of educative projects
J Morais, J Simões, J Lorenço, S Lopes
Revista EDaPECI 22 (3), 63-77, 2022
22022
The gamification in online environments in the context of the flipped classroom
SFSF Lopes, JMAP Simões
Online Distance Learning Course Design and Multimedia in E-Learning, 165-187, 2022
22022
Analysis of Efficiency and Effectiveness in the Implementation of the Flipped Classroom in the Context of Higher Education: Experimental Results
SS Lopes, LB Gouveia, P Reis
Handbook of Research on Determining the Reliability of Online Assessment and …, 2020
22020
A proposta b-learning da sala de aula invertida (flipped classroom): potencialidades e desafios no contexto do Ensino Superior
S Lopes
Universidade Fernando Pessoa - repositório oficial: http://hdl.handle.net …, 2020
22020
A sala de aula invertida num cenário potencial de integração com a Wikipédia
S Lopes, L Gouveia, P Reis
International Wiki Scientific Conference (IWSC), 135 - 143, 2019
22019
A Sala de Aula Invertida num Cenário Potencial de Integração com a Wikipédia (apresentação)
S Lopes, L Borges Gouveia, P Reis
International Wiki Scientific Conference (IWSC), 2019
2*2019
Experimento prático de uma aula sobre Diagramas de Classe (UML), com a utilização da metodologia da “sala de aula invertida” (Flipped Classroom)
S Lopes, LB Gouveia, P Reis
http://hdl.handle.net/10284/6596, 2018
22018
Resultados e análise estatística de experimentos realizados no Ensino Superior: a prática metodológica da sala de aula invertida (flipped classroom)
S Lopes, L Gouveia, P Reis
http://hdl.handle.net/10284/8213, 2019
12019
Utilização da metodologia da sala de aula invertida (flipped classroom): análise de eficiência dos instrumentos e resultados do experimento piloto
S Lopes, LB Gouveia, P Reis
http://hdl.handle.net/10284/7169, 2019
12019
The Flipped Classroom Optimized Through Gamification and Team-Based Learning
S Lopes, J Simões, J Lourenço, J Morais
Open Education Studies 6 (1), 2024
2024
Gamification on Cybersecurity Literacy: Social Sustainability and Educative Projects
J Simões, J Lorenço, S Lopes, J Morais
Multidimensional Sustainability: Transitions and Convergences. ISPGAYA 2022 …, 2023
2023
The Risks Associated With ITIL Information Security Management in Micro Companies
S Lopes, L Mário, F Almeida
Fraud Prevention, Confidentiality, and Data Security for Modern Businesses, 1-36, 2023
2023
Covid-19 and Distance Assessment and Evaluation Models in Higher Education
F Almeida, SS Lopes
Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 14 (4), 641-646, 2021
2021
A avaliação das aprendizagens em ambientes de ensino no contexto do e-learning: as possibilidades e os desafios em torno da aferição do conhecimento. (apresentação)
S Lopes
DOI: 10.13140/RG.2.2.28055.60325, 2020
2020
A Metodologia de Ensino b-learning e a abordagem da Sala de Aula Invertida (flipped classroom): resultados experimentais
SS Lopes, LB Gouveia, P Reis
Revista EducaOnline - Educomunicação, Educação e Novas Tecnologias 14 (1 …, 2020
2020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20