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Inês Araújo
Inês Araújo
FPCE da Universidade de Coimbra
Email confirmado em fpce.uc.pt
Título
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Ano
Gamification: metodologia para envolver e motivar alunos no processo de aprendizagem
I Araújo
Education in the knowledge society: EKS, 2016
612016
Os jogos mais jogados pelos alunos do Ensino Básico ao Ensino Superior
AA Carvalho, IC Araújo, N Zagalo, T Gomes, C Barros, A Moura, S Cruz
Atas do 2, 23-37, 2014
342014
Gamificação no ensino: casos bem-sucedidos
I Araújo, AA Carvalho
Revista Observatório 4 (4), 246-283, 2018
332018
Empowering teachers to apply gamification
I Araújo, AA Carvalho
2017 International Symposium on Computers in Education (SIIE), 1-5, 2017
272017
Digital badges on education: past, present and future
I Araújo, C Santos, L Pedro, J Batista
Proceedings of the 4th European Conference on Social Media, 27-35, 2017
272017
Enablers and difficulties in the implementation of gamification: A case study with teachers
I Araújo, AA Carvalho
Education Sciences 12 (3), 191, 2022
252022
A game for learning history on mobile devices
S Cruz, AAA Carvalho, I Araújo
Education and Information Technologies 22, 515-531, 2017
252017
Das Preferências de Jogo à Criação do Mobile Game Konnecting: um estudo no ensino superior
AA Carvalho, I Araújo, A Fonseca
RISTI-Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação 16, 30-45, 2015
182015
Gamificação: uma oportunidade para envolver alunos na aprendizagem
IC Araújo, AA Carvalho
AAA Carvalho, S. Cruz, CG Marques, A. Moura, & I. Santos (Eds.) 2, 392-399, 2014
172014
Elementos do design de videojogos que fomentam o interesse dos jogadores
N Zagalo, AA Carvalho, I Araújo
Educação, Sociedade & Culturas, 169-190, 2016
152016
From games played by secondary students to a gamification framework
AA Carvalho, N Zagalo, I Araújo
Society for Information Technology & Teacher Education International …, 2015
132015
Capacitar professores para o uso da gamificação
I Araújo, AA Carvalho
Atas do XIX Simpósio Internacional de Informática Educativa e VIII Encontro …, 2017
122017
A Framework for Gamified Activities Based on Mobile Games Played by Portuguese University Students.
AAÊ Carvalho, IÃĒ AraÃējo, N Zagalo
International Association for Development of the Information Society, 2014
122014
Crachás: como usar em contexto educativo
I Araújo, L Pedro, C Santos, J Batista
Challenges, 159-176, 2017
112017
Digital games played by Portuguese students: Gender differences
AA Carvalho, IC Araújo
2014 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 1-6, 2014
112014
Jogos digitais que os estudantes portugueses jogam: Diferenças de género
AA Carvalho, IC Araújo, A Rocha, D Fonseca, E Redondo, LP Reis, ...
Sistemas y Tecnologías de Información: Actas de la 9a Conferencia Ibérica de …, 2014
112014
Badges: How to use?: Training teachers trought a MOOC
I Araújo, C Santos
2017 international symposium on computers in education (siie), 1-6, 2017
92017
A systematic literature review of gamification in/for cultural heritage: leveling up, going beyond
CG Marques, JP Pedro, I Araújo
Heritage 6 (8), 5935-5951, 2023
82023
Reusing equipment in cells reconfiguration for a lean and sustainable production
M Dias, I Araújo, AC Alves, I Lopes, S Teixeira
Procedia Manufacturing 39, 1038-1047, 2019
82019
Gamification: Tarefas mais envolventes e motivadoras
I Araújo, CG Marques
Atas do 4º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning, 777-796, 2018
82018
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Artigos 1–20