Seguir
Williamson Silva
Título
Citado por
Citado por
Ano
Designing Personas with Empathy Map.
B Ferreira, W Silva, E Oliveira, T Conte
SEKE 152, 2015
1262015
The Students’ Perspectives on Applying Design Thinking for the Design of Mobile Applications
NMC Valentim, W Silva, T Conte
39th International Conference on Software Engineering (ICSE 2017) – Software …, 2017
522017
Technique for representing requirements using personas: a controlled experiment
B Ferreira, W Silva, SDJ Barbosa, T Conte
IET Software 12 (3), 280-290, 2018
252018
Userbility: a technique for the evaluation of user experience and usability on mobile applications
I Nascimento, W Silva, B Gadelha, T Conte
International Conference on Human-Computer Interaction, 372-383, 2016
212016
Avaliando a Experiência do Usuário e a Usabilidade de um Aplicativo Web Móvel: um relato de experiência
NMC Valentim, W Silva, T Conte
192014
An Empirical Study to Evaluate the Feasibility of a UX and Usability Inspection Technique for Mobile Applications
I Nascimento, W Silva, A Lopes, L Rivero, B Gadelha, E Oliveira, T Conte
Proceedings of the 28th International Conference on Software Engineering …, 2016
172016
Is it Better to Learn from Problems or Erroneous Examples?
W Silva, I Steinmacher, T Conte
Proceedings of the 30th Conference on Software Engineering Education and …, 2017
162017
Integrating the Usability into the Software Development Process
W Silva, NMC Valentim, T Conte
Proceedings of the 17th International Conference on Enterprise Information …, 2015
152015
Students’ and instructors’ perceptions of five different active learning strategies used to teach software modeling
W Silva, I Steinmacher, T Conte
IEEE Access 7, 184063-184077, 2019
132019
Avaliando a qualidade de um aplicativo web móvel através de um teste de usabilidade: um relato de experiência
NMC Valentim, J Rabelo, W Silva, W Coutinho, Á Mota, T Conte
Anais do XIII Simpósio Brasileiro de Qualidade de Software, 256-263, 2014
102014
Projetando diagramas de atividade visando a usabilidade de aplicações interativas
W Silva, NM Costa Valentim, T Conte
Proceedings of the 13th Brazilian Symposium on Human Factors in Computing …, 2014
52014
What are the differences between group and individual modeling when learning UML?
W Silva, B Gadelha, I Steinmacher, T Conte
Proceedings of the XXXII Brazilian Symposium on Software Engineering, 308-317, 2018
32018
Um Modelo sobre as Dificuldades para Especificar Casos de Uso
E Nascimento, W Silva, BBN de França, B Gadelha, T Conte
XX Ibero-American Conference on Software Engineering, 2017
32017
Is a picture worth a thousand words? A comparative analysis of using textual and graphical approaches to specify use cases
E Nascimento, W Silva, T Conte, I Steinmacher, J Massollar, ...
Proceedings of the 30th Brazilian Symposium on Software Engineering, 93-102, 2016
32016
Um Mapeamento Sistemático da Literatura sobre o uso de Metodologias Ativas durante o Ensino de Programação no Brasil
I Calderon, W Silva, E Feitosa
Anais do XXXII Simpósio Brasileiro de Informática na Educação, 1152-1161, 2021
22021
Material de suporte do Framework para a Antecipação da Usabilidade
N Valentim, W Silva, T Conte
USES Technical Report USES TR-USES-2017-0005, Manaus. Disponível em: http …, 2017
22017
Mapeamento Sistemático da Literatura sobre as dificuldades relacionadas ao Ensino de Diagramas da UML
W Silva, I Steinmacher, T Conte
TR-USES-2017-019. Disponível em: http://uses. icomp. ufam. edu. br …, 2017
22017
Metodologias Ativas de Aprendizagem: relato de experiência com aprendizagem baseada em projetos
W Silva
22014
Mapeamento Sistemático para a unificação das Tecnologias de Engenharia de Software e Interação Humano-Computador através da Inclusão da Usabilidade no processo de …
W Silva, NMC Valentim, T Conte
USES Technical Report Número RT-USES-2014-0001, Manaus, 2014
22014
Repositório Colaborativo para apoiar a adoção de Metodologias Ativas no Ensino de Programação
IC Ribeiro, W Silva, EL Feitosa
Anais Estendidos do I Simpósio Brasileiro de Educação em Computação, 56-57, 2021
12021
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20